مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اتمام فرایند شناسایی و تدوین فضاهای بی‌دفاع شهری خبر داد.

برپایه این اطلاعات نقشه GIS این اماکن تهیه شده که مبنای برنامه‌ریزی‌ها جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی قرار خواهد گرفت. سیدمحمدهادی ایازی در این‌باره گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مدیریت فرهنگی شهر طی سال‌های گذشته دنبال کرده، شناسایی فضاهای بی‌دفاع شهری و بررسی نقش این اماکن در کاهش آسیب‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی است.

وی گفت: با بررسی‌های کمیسیون اجتماعی شهرداری و مطالعات انجام شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی فضاهای بی‌دفاع شهری نظیر مکان‌هایی که به‌دلیل نبود جمعیت و در حاشیه بودن برای امنیت اجتماعی مخاطره آفرین هستند، شناسایی و بانک اطلاعات آنها به همت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تدوین شد. ایازی ادامه داد: برپایه اطلاعات به‌دست آمده نقشه GIS این اماکن تهیه شده که مبنای برنامه‌ریزی‌ها جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی خواهد بود. این نقشه در اختیار شهرداران مناطق و نواحی قرار می‌گیرد و آنها موظف به سیاستگذاری‌های لازم به‌منظور اتخاذ راهکارهای مناسب به‌منظور کاهش تأثیرات مخرب این مکان‌ها بر زندگی اجتماعی و سلامت شهری هستند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تبدیل فضاهای بی‌دفاع شهری به فضاهای فرهنگی و تفریحی را از دستاوردهای شهرداری تهران طی دوره اخیر عنوان کرد و گفت: احداث بوستان نهج البلاغه در رود دره فرحزاد و جوانمردان در رود دره کن بخشی از اقدامات و دستاوردهای شاخص شهرداری تهران در حوزه تبدیل مکان‌های پرخطر و تهدید‌کننده امنیت شهروندان به فضاهای تفریحی و فرهنگی هستند.

کد خبر 219642
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز