همشهری آنلاین: فعالیت‌در بخش خصوصی حوزه یورو در ماه آوریل برای پانزدهمین ماه متوالی کاهش پیدا کرد که این امر حاکی از احتمال شدیدتر شدن رکود اقتصادی در این حوزه است.

به گزارش شبکه پرس تی وی، نهاد تحقیقات اقتصادی مارکیت روز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت، ۶ می) گزارش داد که شاخص مدیران خرید (PMI) اتحادیه اروپا ۴۶.۹ است که این رقم همچنان پایین‌تر از رقم ۵۰ (کف رشد) است.

این نهاد اعلام کرد شاخص مدیران خرید برای آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا نیز ۴۹.۲ درصد است و هشدار داد که رکود اقتصادی آلمان می‌تواند منجر به عمیق‌تر شدن بحران مالی در حوزه یورو شود.

کریس ویلیامسون، اقتصاد دان ارشد مارکیت گفت: «سقوط مجدد (شاخص مدیران خرید) در آلمان این نگرانی را بر می‌انگیزد که بزرگترین موتور رشد اقتصادی منطقه در حال پیمودن مسیر معکوس است و بدین ترتیب رشد اقتصادی در کل منطقه را کاهش می‌دهد چرا که رکود شدید در فرانسه، ایتالیا و اسپانیا همچنان پابرجاست.»

از سوی دیگر، کمیسیون اروپا ۳ می اعلام کرد که پیش بینی می‌شود اقتصاد حوزه یورو در سال ۲۰۱۳ تا ۰.۴ درصد کوچک شود.

این کمیسیون همچنین اظهار داشت که روند بهبود اقتصادی در سال ۲۰۱۴ کندتر از میزان پیش بینی شده خواهد بود و بحران بیکاری در اروپا همچنان ادامه خواهد داشت.

آژانس داده یورواستت ۳۰ آوریل فاش ساخت که نرخ بیکاری در حوزه یورو به رقم کم سابقه ۱۲.۱ درصد در ماه مارس رسید.

اروپا در اوایل سال ۲۰۰۸ میلادی وارد بحران اقتصادی شد. ورشکستگی اکنون کشورهای بحران زده‌ای همچون یونان، پرتغال، ایتالیا، ایرلند و اسپانیا را تهدید می‌کند.

بحران فزاینده بدهی دولت‌های عضو اتحادیه اروپا را وادار کرده است که دست به اصلاحات شدید و اقدامات سخت ریاضتی بزنند؛ این اقدامات موجی از تظاهرات گسترده را در بسیاری از کشورهای اروپا در پی داشته است.

کد خبر 213090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز