گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد، قیمت سهام 13شرکت در بورس در یک‌ماه گذشته بیش از 70درصد رشد کرده است.

طرح

به گزارش همشهری، هفته گذشته، هفته پالایشگاه‌ها در بورس نامگذاری شد، چرا که قیمت سهام این شرکت‌ها به شکل بی‌سابقه‌ای رشد کرد و این موضوع منجر به رشد شدید بورس تهران شد و شاخص کل بورس تهران را تا مرز 44هزارو500واحد پیش برد. نماد پالایشگاه‌ها که به‌دلیل تعدیل پیش‌بینی سود سهامشان بسته شده بود در روز سه‌شنبه باز شد و در همان روز نخست قیمت سهام پالایشگاه نفت تهران که در فرابورس دادوستد می‌شود 654درصد رشد کرد.

افزایش قیمت سهام این شرکت در روز چهارشنبه هم ادامه یافت و در مجموع قیمت سهام این شرکت در طول دو روز731درصد رشد کرد، این اتفاق منجر شد این شرکت به صدر رتبه پر بازده‌ترین سهام بورس در یک‌ماه گذشته صعود کند. این بی‌سابقه‌ترین رویداد در تاریخ بازار سرمایه محسوب می‌شود زیرا قیمت سهام یک شرکت هیچ‌گاه در طول دو روز تا این میزان رشد نکرده است.

این رویه از روز گذشته تغییر کرد و در مبادلات دیروز سهام پالایشگاه‌ها جایشان را به شرکت‌های گروه معادن و فلزات دادند و از دیروز قیمت سهام شرکت‌های این گروه نظیر فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، گل‌گهر، چادرملو، توسعه معادن و فلزات، و ملی صنایع مس موتور محرک بازار سهام را در دست گرفتند و منجر به افزایش شاخص بورس تا سقف 55هزار واحد شدند.

در عین حال ارزش بورس تهران نیز در طول 15روز گذشته به‌شدت افزایش یافت و در پایان مبادلات دیروز به 222هزار میلیارد تومان رسید.

بازده 70درصدی13 شرکت

تازه‌ترین آمار‌ها از پرسود‌ترین شرکت‌های بازار سهام نشان می‌دهد که سهام13شرکت در یک‌ماه گذشته بیش از 70درصد افزایش یافته است و به غیراز پالایش نفت تهران که با فاصله زیادی در صدر قرار دارد سهامداران 12شرکت دیگر بین 70 تا 114درصد سود کرده‌اند.

از 15فروردین تاکنون قیمت هر سهم داده‌پردازی ایران 114درصد افزایش یافته و این شرکت را در رتبه دومین شرکت پربازده بازار در یک‌ماه گذشته قرار داده است. شرکت‌های فراورده‌های نسوز آذر، بین‌المللی محصولات پارس، آما، پالایش نفت شیراز، شیمی داروپخش، لبنیات کالبر، صنعتی بارز، سرمایه‌گذاری پتروشیمی، پتروشیمی شازند، لوله و ماشین‌سازی‌ و کربن ایران شرکت‌هایی هستند که در این مدت بیش از 70درصد بازده نصیب سهامداران خود کرده‌اند.آمار‌ها همچنین بیانگر آن است به غیراز این شرکت‌ها بازده سهام بیشتر شرکت‌های بورس در این مدت مثبت بوده به‌طوری‌که در یک‌ماه گذشته قیمت سهام 83 شرکت بیش از 20درصد رشد کرده است.

کد خبر 212437
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز