همشهری‌آنلاین: رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه روز گذشته جواب استعلام‌های چهارگانه به هیات اجرایی تحویل داده شد از آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها خبر داد و گفت: در 28 اردیبهشت فهرست نهایی صلاحیت و یا عدم صلاحیت داوطلبان چهارمین دوره شورای شهر اعلام خواهد شد.

مهر نوشت: محمدجواد کولیوند با بیان اینکه یک روز بعد از پایان ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یعنی از دوم اردیبهشت ماه هیات‌های اجرایی استعلام‌های چهارگانه از قوه قضائیه، ثبت احوال، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات را شروع کردند، گفت: روز گذشته جواب استعلام‌های چهارگانه به هیات اجرایی تحویل داده شد و از امروز کار هیات اجرایی برای بررسی شکلی پرونده‌ها و بررسی استعلام چهارگانه شروع و بعد پرونده‌ها تحویل هیات نظارت می‍‌شود.

وی با بیان اینکه اگر فردی در هیات اجرایی تایید شود به منزله تایید نهایی نیست و اگر رد شود به منزله رد نهایی نیست، تصریح کرد: این هیات نظارت مجلس است که باید نظر نهایی را در خصوص صلاحیت و یا عدم صلاحیت کاندیداها بدهد و در 28 اردیبهشت تایید یا رد نهایی نامزدهای محترم به آنان ابلاغ خواهد شد.

کولیوند همچنین در مورد میزان بودجه‌ای که برای این دوره از انتخابات در نظر گرفته شده است، گفت: 25 میلیارد تومان برای ناظرین شهر و روستا و 35 میلیارد تومان برای ناظرین شورای نگهبان در نظر گرفته شده است. چرا که ممکن است انتخابات به دور دوم کشیده شود و حدودا 90 میلیارد تومان برای اجرای انتخابات برای وزارت کشور در نظر گرفته شده است.

کد خبر 212251
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز