پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست همسایگان عراق با محوریت راههای برقراری صلح و ثبات در این کشورتحت اشغال نظامیان امریکایی و انگلیسی در شهر ساحلی شرم الشیخ مصر آغاز بکار کرد

اجلاس همسایگان عراق ساعت 10 صبح به وقت محلی با سخنرانی احمد ابوالغیظ وزیر امور خارجه مصر که کشورش میزبانی نشست را بر عهده دارد , آغاز شد. اجلاس تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و در آن نمایندگان کشورها و نهادهای بین المللی به بررسی راههای برقرای صلح و ثبات در عراق خواهند پرداخت.

علاوه بر ایران، سوریه، ترکیه، کویت و عربستان به عنوان همسایگان عراق، نمایندگان مصر و بحرین، سازمان کنفرانس اسلامی، دبیرکل سازمان ملل متحد، نماینده ای از اتحادیه عرب، نمایندگان هشت کشور صنعتی جهان موسوم به جی هشت و نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت در نشست دو روزه شرم الشیخ حضور دارند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلا‌می ایران ریاست هیات ایرانی را در این نشست دو روزه بر عهده دارد.

آخرین نشست همسایگان عراق اسفند پارسال در بغداد برگزار شد که عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه جمهوری اسلا‌می ایران ریاست هیات ایرانی را بر عهده داشت.

ایران، سوریه و ترکیه در اجلاس بغداد بر برگزاری نشست بعدی همسایگان عراق در بغداد یا یکی دیگر از شهرهای عراق یا در نهایت همسایه این کشور حمایت می کردند.

قرار است 21 وزیر خارجه یا دیپلمات های ارشدی که به نمایندگی از 5 کشور همسایه عراق به اضافه مصر و بحرین همین طور نمایندگانی از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در نشست شرم الشیخ حضور یافته اند به نوبت درباره راههای برقرای صلح در عراق سخنرانی کنند.

برگزاری چند نشست خبری از دیگر برنامه های این نشست امنیتی است.

کد خبر 21103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز