گروه بورس: بانک ملی آمادگی کامل خود را برای کمک به اجرای سیاست‌های اصل 44 ورود به بازار سرمایه اعلام کرد.

علی صدقی، مدیر عامل بانک ملی با اعلام این خبر افزود: ما با ارائه پیشنهادهایی به وزارت امور اقتصادی و دارایی و مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل خود را برای حضور در عرضه سهام دولتی در بورس و اجرای سیاست‌های اصل 44 اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: برای اجرای سیاست‌های اصل 44 به بانک‌ها و مؤسسات مالی قوی که توان سرمایه‌گذاری بالایی دارند نیاز است همچنین برای اجرای کامل برنامه‌های خصوصی‌سازی در کشور به غیر از منابع داخلی به منابع خارجی نیز نیاز است.

وی با تاکید بر تصمیم بانک ملی برای تأمین نقدینگی مورد نیاز برای اجرای سیاست‌های اصل 44 گفت: با توجه به اینکه سیستم بانکی کشور هنوز کمبودهایی دارد و با توجه به ویژگی‌های بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک ایران تصمیم گرفتیم تا در این زمینه دولت را یاری کنیم.

صدقی تصریح کرد: البته برای اجرای بهینه این موضوع ابتدا باید با افزایش سرمایه بانک ملی موافقت شود و سپس شرایطی ایجاد شود تا بانک ملی بدهی‌های معوق خود را بپردازد.
به گفته مدیرعامل بانک ملی برای حضور بانک ملی در عرضه سهام دولتی نیاز به تقویت بنیه‌های مالی این بانک دولتی است.

او خاطر نشان کرد: چنانچه بنیه‌های مالی بانک ملی تقویت شود با توجه به امکانات بالقوه‌ای که در درون بانک ملی وجود دارد بیش از پیش در برنامه خصوصی‌سازی کشور نقش ایفا خواهیم کرد.

وی افزود: برنامه ما این است تا هم در بحث بازار سرمایه و هم در بحث پولی و بانکی گام‌های بلندتری برداریم.

صدقی تاکید کرد: بانک ملی با توجه به نقشی که در اقتصاد ایران دارد قصد دارد تا با حضور خود در بازار سرمایه شرایطی را ایجاد کند تا دیگر مؤسسات مالی نیز در این عرصه وارد شوند.

صدقی در ادامه درباره میزان کنونی سرمایه بانک ملی گفت: در حال حاضر سرمایه بانک ملی 24 هزار میلیارد ریال است و قرار است براساس تصمیمی که در مجلس شورای اسلامی و مجمع عمومی بانک اتخاذ خواهد شد سرمایه کنونی این بانک افزایش یابد.

براساس این گزارش در روزهای گذشته داود دانش جعفری وزیر اقتصاد در اظهارنظری خواستار یاری بانک ملی به دولت برای اجرای سیاست‌های اصل 44 شده بود.

کد خبر 20845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز