شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

گروه بورس: در شرایطی که وزیر اقتصاد، بانک ملی را برای مقابله با تبانی در عرضه سهام دولتی به کمک فراخوانده، مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار این اقدام را درست و در چارچوب قواعد تعهد پذیره‌نویسی سهام ارزیابی کرد.

داود دانش‌جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نقش بانک ملی در اجرای سیاست‌های اصل 44 بسیار مهم است، گفت: مدیران این بانک به عنوان بزرگترین بانک ایران با یک سوم سهم بازار بانک کشور، باید خود را برای ایفای وظایف حساس آماده کنند.

دانش‌جعفری تصریح کرد: برای رفع نگرانی دولت به هنگام عرضه سهام در بورس و استقبال نامناسب خریداران یا تبانی اخلال‌گران بازار سهام،بنگاه تامین مالی بزرگی نظیر بانک ملی می‌تواند یاور دولت باشد، به این ترتیب بانک ملی پس از مذاکره با دولت برای خرید سهام و ارزیابی‌های فنی تعیین قیمت سهام در قراردادی با دولت سهم مربوطه را خریداری و در اسرع وقت این سهام را با دریافت کارمزد مربوطه واگذار کند.

علی رحمانی مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار در این زمینه گفت: این اقدام نوعی تعهد پذیره‌نویسی است چون در حال حاضر بانک‌های سرمایه‌گذاری و یا شرکت‌های تامین سرمایه در ایران فعال نیستند، بانک ملی چنین نقشی را ایفا خواهد کرد.

وی افزود: براساس این طرح بانک ملی سهام دولتی را در زمان عرضه می‌خرد و بعداً سهام را به مرور زمان در بازار عرضه می‌کند.

مدیر عامل شرکت بورس در ادامه خاطرنشان کرد: براساس طرحی که شرکت بورس ارائه کرده و در صورت موافقت با این طرح، از این پس سفارش‌های مردم در اقصی نقاط ایران از طریق سیستم بانکی ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت بورس طرح همکاری بانک‌ها با کارگزاران را در اخذ سفارش‌های مردمی در عرضه اولیه ارائه کرده است گفت: به دلیل محدودیت شبکه کارگزاری در برخی از شهرهای ایران پیشنهاد شده تا در زمان عرضه‌های اولیه سهام سیستم بانکی کشور در هماهنگی با کارگزاران سفارش‌های مردم را دریافت کند، به این ترتیب مردم تمامی مناطق ایران می‌توانند به خرید سهام اقدام کنند.

کد خبر 20674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز