همشهری آنلاین: معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی با بهره برداری چند طرح‌ مهر ماندگار در سال 92 افزایش خواهد یافت.

پتروشیمی

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا)، عبدالحسین بیات افزود: سال جاری مانند سال گذشته سال تحول و توسعه در صنعت پتروشیمی ایران به عنوان یک صنعت ارزش آفرین خواهد بود.

بیات گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، چندین طرح ارزشمند پتروشیمی در قالب طرح‌های مهر ماندگار به بهره برداری رسید و در سال جدید نیز چندین طرح در نوبت بهره برداری رسمی قرار دارد که افتتاح این طرح‌ها ظرفیت تولید را در این صنعت که یکی از ارکان توسعه اقتصادی کشور است، افزایش خواهد داد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: افتتاح پتروشیمی کاویان و فاز اول خط لوله اتیلن غرب دو دستاورد بزرگ صنعت پتروشیمی و نماد اقتصاد مقاومتی در سال گذشته بود وبهره برداری از چندین طرح توسعه ای در مجتمع‌های دیگر پتروشیمی نشان داد که متخصصان و کارشناسان ایرانی با تکیه بر دانش و توان خود قابلیت‌های فراوانی برای حضور قدرتمند در عرصه‌های بین المللی دارند.

بیات با بیان این که 2 طرح توسعه‌ای در پتروشیمی‌های تبریز و ارومیه در آستانه بهره برداری رسمی قرار دارد، گفت: چند طرح توسعه ای در عسلویه و ماهشهر در آستانه بهره برداری رسمی قرار گرفته است و دو طرح پتروشیمی نیز در اراک به زودی افتتاح خواهد شد که یکی از آنها واحد HD در مرکز پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی در اراک و دیگری واحد هیدروژناسیون پتروشیمی شازند اراک است.

بیات افزود: طرح‌های پتروشیمی غرب کشور نیز از پیشرفت مناسبی برخوردار است و پتروشیمی لرستان بیش از 84 درصدی پیشرفت دارد و پیشرفت پتروشیمی مهاباد حدود 70 درصد و درصد پیشرفت پتروشیمی کردستان نیز بیش از 60 درصد است.

وی ادامه داد: طرح سولفورزدایی پتروشیمی نوری نیز به عنوان یک طرح مهر ماندگار آماده بهره‌برداری است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: پتروشیمی پلیمر افق که طرح توسعه گاز کربنیک خشک است به اضافه واحد پیش تصفیه و تصفیه پتروشیمی جم نیز آماده بهره‌برداری است.

بیات افزود: طرح اوره آمونیاک شهدای مرودشت در شیراز با شتاب مناسبی در حال اجرا بوده که پیشرفت بخش آمونیاک آن بیشتر است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: امیدواریم تمامی طرح ‌های مهرماندگار طبق برنامه ریزی های انجام شده در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد و در این مسیر اکنون در پروژه‌های منطقه ماهشهر فاز 2 کارون پیشرفت بالای 80 درصدی دارد، واحدهای لایتکس و SPR و PVR پتروشیمی تخت جمشید نیز پیشرفت خوبی دارد و پیش‌بینی می‌کنیم این طرح ها تا موعد راه‌اندازی طرح ‌های مهر ماندگار به نتیجه برسد.

کد خبر 206242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز