همشهری آنلاین: شرکت بازرگانی پتروشیمی با ارسال نمابری به خبرگزاری فارس از اتهام سوءاستفاده یکی از مدیران سابق این شرکت و پیگیری‌های قضایی این شرکت خبر داده است.

سلطان پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری  فارس در پی انتشار خبر بازداشت سلطان بازار پتروشیمی شرکت بازرگانی پتروشیمی با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی را درباره این مدیر بازداشت شده منتشر کرد.

بر اساس این گزارش در هفته‌های اخیر یکی از نهادهای امنیتی با حکم دستگاه قضایی، یکی از مدیران ارشد تجارت محصولات پتروشیمی را به اتهام سوءاستفاده گسترده مالی بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش فارس با عنوان بازداشت سلطان پتروشیمی ،ابعاد سوءاستفاده فرد یاد شده در این بازار بزرگ، بسیار گسترده بوده به گونه‌ای که گفته می‌شود ارقام ذکر شده تنها در یکی از پرونده‌های منتسب به وی که شاید از جمله بزرگترین تخلفات وی نیز نباشد به 420 میلیون یورو معادل 2 هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود که بر اساس آن مدیر یادشده ارز حاصل از صادرات محصولات به یک شرکت خارجی را به کشور بازنگردانده است.

در اطلاعیه شرکت بازرگانی پتروشیمی آمده است: به دنبال مطالب منتشر شده طی روزهای اخیر در برخی از سایتهای خبری و روزنامه‌های کشور تحت عنوان تخلفات یکی از مدیران سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی به نظر می‌رسد ذکر نکاتی جهت شفاف‌سازی موضوع و تنویر اذهان عمومی در این برهه لازم و ضروری می‌باشد.

این اطلاعیه اضافه می کند: حسب بررسی عملکرد دوره‌ای از سوی یکی از دستگاه‌های نظارتی کشور شائبه تخلفات فرد ذکر شده ایجاد گردید و متعاقب آن مدیریت شرکت بازرگانی پتروشیمی با توجه به احتمال سوء استفاده مشارالیه، از هیأت نظارتی ذیربط درخواست نمود با استفاده از اختیارات قانونی خود ضمن بررسی دقیق نسبت به پیگیری و برخورد لازم و شایسته با متخلفان جهت احقاق حقوق بیت‌المال اقدام لازم را به عمل آورند.

بازرگانی پتروشیمی اضافه کرد: همزمان در حین بازرسی، فرد مذکور با اعلام و ارائه استعفاء این شرکت را ترک نمود و بلافاصله از سوی یکی از سازمانها در شرکتی شناخته شده که در حوزه بازرگانی پتروشیمی فعالیت دارد به عنوان مدیرعامل منصوب می‌گردد.

روابط عمومی این شرکت افزود: در حال حاضر نیز با عنایت به فرآیند ذکر شده، شرکت بازرگانی پتروشیمی به منظور حفظ و صیانت از اموال و وجوه به امانت در اختیار داشته از طریق اقدامات حقوقی و قضایی به طور جدی پیگیر موضوع بوده و به دنبال ایجاد فضایی کاملا آرام در انتظار نتیجه عملکرد دستگاه های امنیتی و قضایی کشور در خصوص رسیدگی به این پرونده می‌باشد.

بازرگانی پتروشیمی در پایان خاطرنشان کرد: کارکنان متعهد، متخصص و توانمند شرکت بازرگانی پتروشیمی در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در مسیر خدمت‌رسانی صادقانه به صنعت ارزشمند پتروشیمی کشور و کمک به رشد و شکوفایی اقتصاد میهن اسلامی قدم برداشته و طی این مدت با برنامه‌ریزی انجام شده گامهای موفقیت‌آمیزی در این راه برداشته شده از جمله کسب مقام اول در گروه خدمات بازرگانی و صنعتی در میان یکصد شرکت برتر کشور که با رشد آماری خیره‌کننده در زمینه فعالیتهای تجاری، مالی و صنعتی و قرار گرفتن در رنکینگ جهانی، معرفی به عنوان صادرکننده نمونه کشوری، احراز مقام نخست در میان شرکتها و سازمانهای اشتغال‌زا و تولید‌گرا و ده‌ها افتخار دیگر نشان‌دهنده قدرت و توان و وجه امتیاز این شرکت دارای برند معتبر بین‌المللی می‌باشد.

کد خبر 203419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز