همشهری آنلاین: آسمان مناطق مختلف کشور امروز و فردا تحت تاثیرناپایداری‌های جوی قرار می‌گیرد.

آب وهوا

به گزارش واحد مرکزی خبر، بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی‌، ناپایداری‌های جوی از جمله افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده در روز دوشنبه 28 اسفند با شدت بیشتری در نوار غربی، شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور وجود خواهد داشت که با حرکت به سمت شرق، نواحی مرکزی و دامنه‌های البرز و در روز سه‌شنبه شمال شرق و شرق را در بر می‌گیرد.

همچنین وقوع پدیده باد و گرد و خاک در دو روز آینده در برخی مناطق استان‌های غربی دور از انتظار نیست و از اواخر وقت امروز با نفوذ هوای سرد به این مناطق، بارش باران در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز می‌شود و تا بعد از ظهر سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

دوشنبه و سه شنبه 28 و 29 اسفند هم کاهش دمای حدود 10 درجه سانتی گراد در استان‌‍‌های شمالی و حدود 15 درجه در سواحل دریای خزر روی می‌دهد و دوشنبه 28 اسفند شب و سه شنبه 29 اسفند در استان‌های تهران، قم، البرز و سمنان وزش باد، نسبتا شدید و دریای خزر و خلیج فارس یکشنبه 27 اسفند و دوشنبه 28 اسفند مواج خواهد بود.

باد شدید در شهرکرد مرکز چهار محال و بختیاری هم تا 24 ساعت آینده ادامه و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

همچنین بارش برف و باران همراه با وزش باد در این استان ، کاهش دما، اختلال در تردد محورهای ارتباطی ، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های این استان را در پی خواهد داشت.

گردنه های چری و شاه منصوری در شهرستان کوهرنگ نیز به علت وزش باد نسبتا شدید و بارش برف و باران لغزنده و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خوزستان هم نسبت به ورود سامانه بارشی و وقوع بارش‌های پراکنده در این استان هشدار داد.

دستگاه‌های اجرایی ذیربط در شهرستان‌های خوزستان برای جلوگیری از وارد آمدن خسارات به تاسیسات زیربنایی و اطلاع‌رسانی به صیادان، لنج‌داران، قایق‌های موتوری و همشهریان ساکن در این مناطق باید اقدام‌های لازم را انجام دهند.

همچنین دمای هوای گیلان امروز به طور محسوسی کاهش می یابد و با نفوذ سامانه هوای سرد و باران زا به سواحل جنوبی دریای خزر از عصر امروز هوای مناطق مختلف گیلان با بارش باران، وزش باد وکاهش 4 تا 11 درجه ای دما همراه خواهد بود و این وضعیت تا 2روزآینده ادامه خواهد داشت.

آسمان گیلان هم اکنون ابری و مه آلود و دریا با ارتفاع موج 50 سانتیمتر تا دو متر برای صید و صیادی نامناسب است.

کد خبر 205790
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز