دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه بورس: مدیرعامل فرابورس از ورود بانک شهر به فرابورس درآینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: دو مرحله تا ورود بانک شهر به فرابورس باقی مانده و ما امیدواریم، بانک شهر تا پایان سال روی تابلوی فرابورس درج شود. امیر هامونی، در گفت‌وگو با همشهری درباره ورود بانک شهر به فرابورس گفت:

بورس سهام

با موافقت بانک شهر قرار است سهام این بانک ابتدا در بازار پایه فرابورس درج شود و سپس مقدمات عرضه سهام این شرکت فراهم شود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا سهامداران بانک شهر با عرضه سهام این بانک در بازار پایه موافقت کرده‌اند، گفت: بله، موافقت‌های نهایی در این زمینه انجام شده و فقط دو مرحله باقی مانده است،

یکی اینکه اطلاعات مربوط به سهامداران این بانک به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارائه و ثبت شود و مرحله دوم ارائه صورت‌های مالی شش‌ماهه بانک از سوی سازمان حسابرسی است. وی تأکید کرد: درصورتی‌که این دو مرحله انجام شود نماد این بانک در بازار پایه فرابورس باز می‌شود و قابلیت انجام معامله پیدا می‌کند و ما در تلاشیم این کار تا پایان سال‌جاری انجام شود.

ذوب‌آهن اصفهان

هامونی درباره دلایل فروخته نشدن 56درصد از سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان که روز گذشته برای فروش در فرابورس عرضه شده بود، گفت: طبق قانون همه خریداران باید شش روز قبل از عرضه مشخصات خود را اعلام کنند اما تا روز گذشته هیچ خریداری برای سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان وجود نداشت. وی تأکید کرد: خریداران نباید بدهی‌ای به سازمان خصوصی‌سازی‌، بانک‌ها یا هر جای دیگر داشته باشند و این موضوع باید قبل از اینکه خریداران در رقابت خرید سهام شرکت کنند مشخص شود. وی در پاسخ به این پرسش که شرکت ذوب‌آهن اصفهان دو خریدار داشت آیا این خریداران در رقابت خرید حاضر نشدند، گفت: خیر، هیچ خریداری برای بلوک 56درصدی سهام ذوب‌آهن اصفهان وارد رقابت نشد.

عرضه ایرانول، چهارشنبه

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه از عرضه اولیه پنج درصد از سهام شرکت ایرانول در روز چهارشنبه 25بهمن‌ماه با نماد شرانل در بازار دوم خبر داد. وی افزود: 50میلیون سهم از شرکت ایرانول معادل پنج درصد از سهام این شرکت توسط سهامدار عمده صندوق بازنشستگی، تأمین اجتماعی و آستان قدس رضوی، چهارشنبه 25بهمن‌ماه عرضه می‌شود و نماد این شرکت به‌عنوان بیست و چهارمین شرکت در بازار دوم فرابورس باز می‌شود.

هامونی تصریح کرد: از مجموع 50میلیون سهم قابل عرضه، 48میلیون سهم به ایستگاه‌های معاملاتی کارگزاران اختصاص خواهد یافت و دو میلیون سهم نیز به مبادله‌گران آنلاین اختصاص خواهد یافت. او توضیح داد: ایستگاه‌های معمولی پس از رقابت بر سر 48میلیون سهم موجود، قیمت هر سهم را کشف خواهند کرد و پس از آن مبادله‌گران آنلاین می‌توانند در زمان مشخصی که اعلام می‌شود با قیمت کشف شده‌ای که از طریق بازار مشخص‌شده نسبت به خرید دو میلیون سهم باقیمانده اقدام کنند.

کد خبر 201024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز