همشهری‌آنلاین: برخی خبرگزاری‌های کشور به پایان سخنرانی احمدی‌نژاد مراسم 22 بهمن با شعار "زنده باد بهار" واکنش نشان داده و به گفتگو با برخی شخصیت‌های سیاسی در این زمینه پرداختند.

محمود احمدی نژاد

مهر به عنوان اولین رسانه‌ای که به این نکته اشاره کرد و آن را تکرار شعار هواداران مشائی دانست نوشت: رئیس جمهور کشورمان هشتمین و آخرین سخنرانی خود در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با تکرار چندباره شعار خاص "زنده باد بهار" خاتمه داد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در پایان سخنرانی خود با تکرار چندباره عبارت "زنده باد بهار" با مردم خداحافظی کرد.

مهر در ادامه این خبر خود نوشت: زنده باد بهار عبارتی است که هواداران خاص رئیس جمهور و اسفندیار رحیم مشایی در هنگام استقبال از ایشان در بازگشت از سفر مصر در فرودگاه مهرآباد تهران سر داده بودند. پیش از این نیز همایش هواداران دولت با همین عنوان برگزار شده بود.

فارس نیز به این موضوع پرداخت و به گتفگو با یک نماینده مجلس پرداخت.

نماینده مردم تهران گفت: اگر شعار «زنده باد بهار»، شعار انتخاباتی نامزد دولت باشد تکرار آن از سوی رئیس‌جمهور تخلف و مهندسی انتخابات است.

محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخنان رئیس‌جمهور در جمع راهپیمایان تهرانی گفت: سخنران راهپیمایی 22 بهمن باید عملکرد یکساله مجموعه نظام را به اطلاع مردم برساند نه اینکه صرفاً به مجموعه تحت امر خود بپردازد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در جمع مردم تهران تنها به عملکرد دولت پرداخت، افزود: متاسفانه آقای رئیس‌جمهور در سخنان امروز خود مراعات نکردند اما امیدواریم از سال آینده رؤسای جمهور دیگر اقدام ایشان را تکرار نکنند؛ افرادی که می‌خواهند کاندیدای انتخابات شوند نیز باید بدانند تریبون‌‌های عمومی متعلق به کل نظام است نه فقط برای دولت.

فارس در ادامه نوشت: کوثری درباره تکرار چندباره شعار «زنده باد بهار» که گفته می‌شود شعار انتخاباتی فرد موسوم به لیدر حلقه انحرافی است، تصریح کرد: اگر شعاری که از سوی آقای احمدی‌نژاد بیش از سه مرتبه در بخش‌هایی از سخنرانی و خاتمه سخنانش تکرار شد شعار نامزد دولت برای انتخابات آتی باشد، این امر تخلف قطعی و به نوعی مهندسی انتخابات است.

همچنین فارس بر اساس گفتگو با حجت الاسلام حسین ابراهمی نوشت: طرح شعار انتخاباتی در شأن یوم‌الله ۲۲ بهمن و رئیس‌جمهور نبود.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: طرح شعارهای انتخاباتی در یوم‌الله ۲۲ بهمن، دور کردن مردم از اصل نظام است البته ملت ایران هوشیار و بیدارند و مسائل را به درستی درک می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره طرح شعار انتخاباتی «زنده‌باد بهار» از سوی رئیس‌جمهور در روز 22 بهمن اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد اخیراً یک‌سری شعارها و حرف‌های تازه را مطرح می‌کند و عده‌ای هم که برای استقبال از وی در بازگشت از سفر به مصر آمده بودند شعارهای تندی به نفع مشایی ‌دادند که این نشانگر کار انتخاباتی آنها است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه در حماسه 22 بهمن که یوم‌الله پیروزی ملت ایران است نباید به چنین مسائلی آلوده شود، تصریح‌کرد: متأسفانه اینگونه شعارها در حقیقت دور کردن مردم از اصل نظام است البته ملت ایران هوشیار و بیدارند و مسائل را به درستی درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهار پیروزی چیزی است که در انقلاب ما نهفته است اما اینکه از آن سوء‌استفاده انتخاباتی شود در شأن چنین روزی نیست، خاطرنشان کرد: همچنین طرح چنین مسائلی نیز در شأن رئیس‌جمهور نیست که از آن بهره‌برداری کند.

کد خبر 200845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز