همشهری آنلاین: محمد مهدی زاهدی وزیر سابق احمدی‎نژاد در خصوص تغییرات گسترده کابینه دولت دهم و نهم گفت: آقای رئیس جمهور کابینه را به تیم فوتبال تشبیه می کند؛ اگر دقت کنید در بازی فوتبال هم خیلی کم اتفاق می افتد همه بازیکنان تغییر کنند و کمتر دولتی در دنیا هم دیده شده که چنین تغییرات گسترده ای داده باشد.

محمدمهدی زاهدی وزیر سابق احمدی نژاد با اشاره به تغییرات زیاد کابینه دولت نهم و دهم گفت: تیم هماهنگ برای رئیس جمهور مهمتر از داشتن تیم کارآمد و متخصص است.

گزیده اظهارات عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین به نقل از مهر از این قرار است:

  • آقای رئیس جمهور کابینه را به تیم فوتبال تشبیه می‌کند؛ اگر دقت کنید در بازی فوتبال هم خیلی کم اتفاق می‌افتد همه بازیکنان تغییر کنند و کمتر دولتی در دنیا هم دیده شده که چنین تغییرات گسترده‌ای داده باشد. باید از رئیس جمهور بپرسید که کجا تیم فوتبال می‌آید یک دفعه تعداد زیادی از بازیکنان را در نیم فصل تغییر دهد. اما از نظر قانونی این تغییرات حق رئیس جمهور است.
  • دولت نهم، تیم خوب و قوی داشت و خیلی از حرکت‌هایی که دولت توانست در جهت توسعه و تعاون کشور وعلم و فناوری انجام دهد فکر می‌کنم مدیون کارهایی بود که در دولت نهم انجام شد که در آن زیرساخت‌های توسعه فراهم شد.
  • دولت نهم، دولت کار و تلاش بود و عدالت را در راس کار خودش قرار داده بود و در آن فرصتی برای اینکه به دنبال کارهای دیگر برود وجود نداشت. دولت نهم بسیار قوی‌تر و حرفه‌ای تر از دولت دهم بود.
  • درباره ارزیابی از آرایش فضای سیاسی کشور، اینکه پیش بینی کنیم یک حرف است و آنچه که دوست داریم اتفاق بیفتد یک حرف دیگر. من نگران هستم که نتوانیم در جبهه اصولگرایی به یک وحدت برسیم.
  • اگر بحث‌های شعار سال 84 احمدی نژاد را بخواهد تکرار کنند که دیگر این بحث‌ها در دولت دهم وجود ندارد. الان شعار دولت احمدی نژاد مهرورزی است و در سال 84، عدالت محوری بود. بنابراین کاندیداهای دولت حتما باید با دولت دهم هماهنگ باشند. از کاندیداهایی که ممکن است دولت از آنها حمایت کند هم در داخل هیات وزیران هستند و هم در خارج از بدنه دولت.
  • جریان پایداری اگر بخواهد تحت حمایت دولت قرار گیرد زیر سئوال می‌رود؛ چون شعارهایی که جبهه پایداری سر می‌دهد با دولت دهم تفاوت دارد. جبهه پایداری تاکید بر گفتمان 84 دارد که این متفاوت از گفتمان مهرورزی است.
  • ائتلاف با وحدت فرق می‌کند. ائتلاف در بعضی جاها بار منفی دارد در ائتلاف ممکن است به برخی از اصول و ارزش‌های انقلابی که به دنبال آن هستیم خدشه وارد سازد؛ مثلا چند تشکل بیایند مانند شرکت تعاونی بگویند سهم ما در دولت این اندازه است. یعنی درون ائتلاف سهم خواهی بوجود می‌آید و این با شایسته سالاری و توانمندی در تناقض است. اما در وحدت اینگونه نیست و باج خواهی و سهم خواهی بوجود نمی‌آید.
  • خیلی از دوستان به واسطه سابقه کاری که من داشتم به من فشار آوردند که بیایم اعلام کاندیداتوری کنم؛ اما من در جواب به آنها گفتم معلوم است شما نمی‌دانید رئیس جمهور باید چه کسی باشد.
  • باهنر تجربیات خیلی خوبی دارد و بالاترین کسی است که سابقه حضور در مجلس را دارد و یک کارشناس خبره‌ای در مسائل اقتصادی است و از قضا هم با توجه به شرایط کشور رئیس جمهور آینده هم باید اقتصاد بداند و هم یک تیم قوی اقتصادی داشته باشد که می‌توانیم این ویژگی‌ها را در باهنر ببینیم.
  • درباره بازگشت الهام به دولت، حقیقتش من هم تعجب کردم. همان روزی که حکم ایشان صادر شد سئوال کردم شما چطور این پست را پذیرفتید؟ ایشان هم در جواب من توضیحات مفصلی دادند. کلیتش این بود که رئیس جمهور اصرار زیادی داشتند که یک فرد با تجربه و جا افتاده‌ای بیاید این سکان را به دست بگیرد.
  • ما اخراجی‌های دولت احمدی نژاد به طور متناوب دور هم جمع می‌شویم و افراد تحلیل‌هایی از مسائل روز ارائه می‌دهند و هدفمان هم این است که کمک معنوی بکنیم؛ حتی به دولت.
کد خبر 200263
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز