یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نامجو با 101 رای موافق استیضاح ، 102 رای مخالف و 6 رای ممتنع ، وزیر نیرو باقی ماند.

وزیر نیرو که امروز در جلسه استیضاح خود در مجلس حضور یافته بود ، با اختلاف یک رای در سمت خود باقی ماند.

به گفته لاریجانی رییس مجلس امروز 250 نماینده در مجلس حضور داشتند، اما هنگام رای گیری ، 209 رای اخذ شد و از این تعداد، 101 نماینده به استیضاح رای موافق دادند و 102 نماینده نیز مخالف استیضاح بودند. 6 نماینده نیز رای ممتنع به این استیضاح دادند.

احمدی نژاد: حیف‌تان نمی‌آید آقای نامجو که آدم پاک و دلسوزی است استیضاح شود؟

محمود احمدی‌نژاد که برای دفاع از مجید نامجو در صحن علنی مجلس حاضر شده بود گفت: ای کاش که دیدار دوستان در مجلس برای استیضاح نبود و برای افزایش همکاری میان دولت و مجلس بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، رئیس‌جمهور که با حدود سه ساعت تاخیر به مجلس آمده بود ، با اشاره به صبحت‌های ثروتی و فلاحت‌پیشه ( دو تن از استیضاح کنندگان ) استیضاح را از حقوق نمایندگان و برای روشن شدن مسئله عنوان کرد و گفت: مطالب مطرح شده گرچه از روی دلسوزی بود اما آقای ثروتی می‌خواست با سرعت دو هزار جلو برود اما سرعت بودجه این نیست ولی دولت مردان سعی بر این دارند که با سرعت بالا به جلو بروند.

وی خطاب به نمایندگان ملت اظهار کرد: بدانید ما در خدمت شما و پایبند به آرمان عدالت و خدمت‌گذاری هستیم.

احمدی نژاد همچنین آمار ارائه شده از سوی نمایندگان که در انتقاد از بودجه بیان شد را نادرست دانست و گفت : به نظرم نمایندگان درخصوص این آمار اشتباه می‌کنند.

رئیس‌جمهور سپس در دفاع از وزیر نیرو ، نامجو را وزیر متخصص و پرکار توصیف کرد و ادامه داد: باید نمایندگان مجلس کارهای انجام شده در این دوران را با دوران‌های گذشته مقایسه کنند آنگاه متوجه خواهند شد که در این دوره کارها براساس برنامه و سریعتر جلو رفته و ما نیز شاهد آثار آن هستیم.

احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: حیفتان نمی‌آید که آقای نامجو که آدم پاک و دلسوزی است استیضاح شود؟ لطف کنید تا نامجو در دولت بماند و مطمئن باشید ما به تمام تعهداتی که در سفرهای استانی پذیرفته‌ایم پایبند بوده و در خدمت شما هستیم.

وی ادامه داد: در بحث تخصیص بودجه عمرانی که از سوی برخی دوستان مطرح شد باید گفت که به فضل الهی و علی‌رغم اینکه ما بر صندوق توسعه فکر کرده بودیم، بالای 75 درصد برای بخش عمران تخصیص دادیم.

همچون یک سرباز تسلیم تصمیم نمایندگان خواهم شد

وزیر نیرو در مراسم استیضاح‌اش در جلسه علنی امروز مجلس با بیان این‌که جلسه استیضاح فرصتی برای ارائه گزارش به مردم و نمایندگان است گفت:‌ امیدوارم این فرصت باعث به وجود آمدن توجهی ویژه به وزارت نیرو شود تا مشکلات و مسائل این وزارتخانه برطرف گردد.

وزیر نیرو به ارائه گزارشی از عملکرد وزارت نیرو در دولت دهم پرداخت و گفت: طول شبکه انتقال و توزیع در کشور حدود 7/6 رشد داشته است هم‌چنین ظرفیت پست‌های انتقال کشور در طول دوره دولت دهم 3/12 رشد وجود داشته است.

به گفته نامجو ظرفیت پست‌های فوق توزیع کشور در طول دوره دولت دهم 2/11 درصد رشد داشته و همچنین میزان رشد تعداد مشترکین برق 5/9 درصد بوده است.

وی افزود: در مقایسه‌ای می‌توان این‌گونه دریافت که تعداد روستاهای برق‌دار کشور و جمعیت برخوردار از برق کشور 6/1 درصد رشد داشته و در موضوع راندمان نیروگاه‌های کشور روند رو به رشدی طی شده به گونه‌ای که می‌توان گفت میزان رشد آن در سال 89 ، 38 درصد رسیده است.

وزیر نیرو باتاکید بر کاهش تلفات کل شبکه برق کشور به میزان 5/16 درصد در سال 89 گفت: در این بین میزان افزایش صادرات برق به 8/84 درصد بوده است.

نامجو در مورد وضعیت خصوصی سازی نیروگاههای کشور نیز گفت: وضعیت خصوصی سازی نیروگاههای کشور در شروع دولت دهم 15درصد بوده است که نیروگاههای خصوصی ظرفیت برق کشور را تامین می‌کردند که این میزان که تا کنون به 31 درصد رسیده است. این موضوع نشان دهنده نگاه خوب وزارت نیرو به موضوع خصوصی سازی است.

وی به ارائه گزارشی از شاخصه‌های برتر صنعت برق پرداخت و توضیح داد: از لحاظ ظرفیت نصب شده، ایران در رتبه شانزدهم کشورهای جهان از لحاظ ظرفیت‌های نامی نیروگاه‌ها، تولید برق و ظرفیت تبادل برق، در رتبه نخست کشورهای منطقه و از لحاظ راندمان نیروگاه‌ها در بالاترین رتبه در منطقه و هم‌چنین طول شبکه برق در رتبه دوم کشورهای منطقه و توانمندی‌ ساخت تجهیزات نیروگاهی انتقال ، توزیع و انجام خدمات فنی و مهندسی و اجرایی پروژه‌های بزرگ به مرز خودکفایی رسیده‌ایم.

وزیر نیرو هم‌چنین با بیان اینکه تعادل الکتریکی با تمام کشورهای همسایه که مرز خاکی داریم انجام می‌شود گفت: با توجه به این ظرفیت می‌توان برق را صادر و دریافت کرد .

به گفته نامجو ظرفیت احداث‌شده نیروگاهها در کشور در برنامه سوم 12 هزار مگاوات و در برنامه چهارم 23 هزار و 377 مگاوات وارد مدار شده است که نشان دهنده رشد 93 درصدی نسبت به برنامه سوم است .

وی هم‌چنین به ارائه گزارشی از عملکرد وزارت نیرو در بخش آب و آبفا در سال 89 پرداخت و گفت: ذخایر مخازن سدها در سال 89 به 42 میلیارد متر معکب رسید، همچنین احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی در سال جاری به یک میلیون و 812 هزار هکتار رسید و برنامه ما این است که تا سال 92 این میزان به دو میلیون و 762 هزار هکتار برسد.

نامجو افزود: ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور در دولت دهم 10 درصد رشد داشته که با این میزان به مرز هشت هزار و 444 مگاوات نیروگاه برق آبی رسیده‌ایم که ظرفیت بسیار خوبی است. همچنین در مورد ساماندهی رودخانه‌ها نیز برنامه‌ریزی و کار بسیار خوبی انجام شده است.

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه در موضوع تغذیه مصنوعی در سال 89 ، 570 میلیون متر مکعب تغذیه مصنوعی انجام شده است در مورد وضعیت اعتبارات بخش آب گفت: اعتبارات بخش آب که شامل طرح‌های تملک دارایی است در سال 89 ،7/2 درصد رشد داشته است که در این رابطه بایستی دولت در حال حاضر که در فصل بودجه قرار دارد در جهت افزایش اعتبارات این وزارتخانه‌ تلاش نماید.

وی همچنین با بیان اینکه در دولت دهم 402 میلیون متر مکعب آب شرب برای شهرها تامین شده است گفت: جمعیت تحت پوشش آب شرب شهری در سال 89 به 9/98 رسیده است و همچنین تعداد شهرهای تحت پوشش آب شرب شهری در این دولت به 22 شهر رسیده است به گونه‌ای که تعداد شهرهای برخوردار از شبکه آب شرب شهری به 1024 شهر رسیده است.

نامجو همچنین با تاکید بر اینکه حجم مخازن ذخیره آب شرب شهرها به میزان 3 میلیون متر مکعب در دولت دهم افزایش یافته است گفت: جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری نیز در سال 89 به 34 درصد رسیده و همچنین 932 هزار مشترک به تعداد مشترکان آب شهری در سال 89 اضافه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 89 ، 11 تصفیه‌خانه به مجموع تصفیه‌خانه‌های آب اضافه شده است گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که وزارت نیرو با برنامه‌ریزی خوب درصد هدر رفت آب را کاهش دهد به گونه‌ای که در سال 89 علی‌رغم اضافه شدن تعداد زیاد روستا به شهر این میزان به 9/28 درصد کاهش یابد.

نامجو با اشاره به رشد بالغ بر 548 هزار انشعاب فاضلاب شهری در سال جاری گفت: تعداد روستاهای تحت پوشش آب در سال 89 به 31 هزار و 45 روستا رسیده که در این بین در سال جاری 78 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه‌های آب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد تاسیسات آب شیرکن در سال 89 به 25 دستگاه رسیده است گفت: ظرفیت این تاسیسات به 400 هزار متر مکعب در شبانه‌روز رسیده که برنامه ما این است که این میزان در پایان سال 92 به یک میلیون و 50 هزار متر مکعب در شبانه‌روز برسد.

نامجو هم‌چنین با بیان اینکه جذب تسهیلات اعتباری بانک‌های توسعه‌ای بین‌المللی در بخش آب و فاضلاب در سال جاری به 611 میلیون دلار رسیده است گفت: در این بین آب شرب شهرها 9/98 درصد و در روستاها 78 درصد بوده است.

به گزارش ایسنا، وی به ارائه نمونه‌ای از شاخصه‌ها و کارهای خوب وزارت نیرو در بخش آب پرداخت و گفت: آب‌گیری از سد کارون 4 به عنوان بلندترین سد بتنی منطقه با ارتفاع 230 متر و حجم مخزن 3/2 میلیارد متر مکعب و راه‌اندازی سه واحد نیروگاه آن به ظرفیت 750 مگاوات از جمله برنامه‌های خوب وزارت نیرو بود .

وزیر نیرو بهره‌برداری از فاز اول طرح غدیر در استان خوزستان با ظرفیت 4 هزار لیتر بر ثانیه با طول خط 120 کیلومتر و همچنین بهره‌برداری از طرح آبرسانی شهرهای حاشیه خلیج فارس و سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد تا بندر لنگه در استان هرمزگان و ظرفیت چهار و 500 لیتر بر ثانیه و طول خط 762 کیلومتر از افتخارات وزارت نیرو برشمرد.

وی همچنین بهره‌برداری از سدهای عظیم البرز در استان مازندران ، تهران ، کرمان ، آذربایجان غربی و اراک را از دیگر کارهای این وزارتخانه برشمرد و گفت: به زودی بهره‌برداری از سد بزرگ کمال صالح با حجم مخزن 110 میلیون متر مکعب و سامانه انتقال به طول 86 کیلومتر برای تامین آب شرب شهر اراک به زودی با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود و مردم از منابع این طرح بهره‌مند می‌شوند.

نامجو بهره‌برداری ازتصفیه‌خانه فاضلاب تهران با ظرفیت 110 هزار مترمکعب در شبانه روز را به عنوان بزرگترین تصفیه‌خانه فاضلاب در منطقه برشمرد و گفت: فاز آزمایشی طرح آبرسانی به شهر مقدس قم و سامانه انتقال به طول 180 کیلومتر و 56 کیلومتر تونل در فروردین‌ماه افتتاح می‌شود.

نامجو همچنین با یاد از شهدای انقلاب و امام گفت: امروز ایده‌های حضرت امام از مرزهای ایران عبور کرده و باعث بیداری اسلامی در سراسر دنیا شده است این شرایط تن خسته ما انقلابیون را از خستگی در می‌آورد و ما را به وجد ، تلاش و کار مضاعف وادار می‌کند.

وی افزود: در این شرایط انسان به رسالت‌های واقعی‌اش آگاهی پیدا می‌کند و مطمئن می‌شود که ندای جمهوری اسلامی که همان ارزش‌های والای انسانی و دینی است به سراسر دنیا می‌رسد ان‌شاءالله جامعه جهانی را برای قدوم مبارک حضرت مهدی(عج) آماده کنیم.

به گزارش ایسنا، نامجو در جلسه استیضاح خود در مجلس در دفاع از عملکرد خود گفت: پروژه‌ها در وزارت نیرو بر اساس مزیت‌های سرزمینی تعریف می‌شود. از این رو اولویت سد سازی در استان‌هایی است که بارندگی بیشتری دارند.

وزیر نیرو افزود: پس از رای اعتماد اولین کاری که انجام دادم توجه به عقل جمعی و سراسری بود. در این راستا یک برنامه‌ را در دولت دهم تدوین کردم که مشتمل بر آب، برق، کانال‌ها و ... بود که این کار به صورت کتاب چاپ و منتشر شد. تدوین بسته‌ی سیاستی آب و برق در برنامه پنجم از دیگر اقدامات وزارت نیرو بود. افزون بر آن توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر و حل مشکلات آب در قالب برنامه‌ی پنجم از اقدامات خوب ماست.

وی افزود: تدوین بسته‌ی قانون هدفمندسازی در بخش آب و برق، جداسازی موارد تصدی‌گری و حاکمیتی در بخشهای آب و برق از دیگر برنامه‌های ما بوده است. تاکتیک کار در وزارت نیرو مشخص است و هر کس وزیر شود باید تکنیک و سرعت را تعریف و دنبال کند. تدوین بسته‌ی سیاستی عبور از تحریم‌ها از دیگر افتخارات ماست. وابستگی ما در تولید نیست بلکه عمده‌ی مشکلاتمان به دلیل محدودیت‌هایی است که در عرصه‌ی بین‌المللی با آن مواجهیم.

وزیر نیرو بااشاره به موفقیتهای وزارتخانه‌ی متبوعش گفت: قانون هدفمند سازی یارانه‌ها نگرانی‌های زیادی در مردم و مسئولان به وجود آورد و ما باید در وهله اول نگرانی رییس جمهور و در وهله دوم نگرانی مردم را برطرف می‌کردیم. وزیر نیرو نقش خوبی در برطرف کردن نگرانی‌ها و آرام کردن مردم و رییس جمهور انجام داد. 84 شرکت را در راستای کوچک‌سازی دولت تعیین تکلیف کردیم و یکی از شرکت‌های مادرتخصصی را تعطیل کردیم. فعال سازی شورای آب با حضور رییس جمهور و نمایندگان نیز از دیگر اقدامات وزارت نیرو بوده است.

نامجو اظهار کرد: افزایش ظرفیت نصب شده بیش از 60 هزار مگاوات، برق رسانی به روستاهای بالای 60 خانوار، آغاز برق رسانی به روستاهای بیش از 20 خانوار و برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار نیز تا پایان دولت دهم انجام خواهد شد. هم‌چنین افزایش یک درصدی راندمان نیروگاه‌ها و کاهش نیم درصدی تلفات آنها، راه‌اندازی بورس برق به صورت آزمایشی، کاهش بدهی‌های وزارت نیرو به بانک‌ها و پیمانکاران، توجه ویژه به پروژه‌های با پیشرفت بیش از 70 درصد و تبدیل وضعیت 20 هزار نفر از کارکنان شرکت‌های پیمانکاری به ثابت، از دیگر اقدامات وزارت نیرو است.

وی مزیت‌های سرزمینی را اصلی‌ترین رویکرد وزارت نیرو در انجام پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: سد سازی در استان‌هایی بارندگی بیشتری دارند، متمرکز شده است، از این رو اعتبارات نیز به این استان‌ها افزایش یافته است، و به اعتقاد ما این نگاه، نگاه عدالت محور دولت دهم بوده است. گذشته از آن عقل حکم می‌کند پروژه‌های نیمه تمام زودتر به اتمام برسد. در شورای عالی آب نیز شاخص‌هایی برای چگونگی برخورد با پروژه‌های بالا دست و پایین دست تعریف شده است.

وزیر نیرو در دفاع از پایبندی به تعهداتش گفت: تشکیل ستادهای نیرو در سراسر کشور، حرکت بر اساس شفاف سازی، یکسان سازی و ساده سازی قبوض آب و برق و ایجاد سامانه متمرکز صدور قبوض برای آرامش مردم، از جمله اقداماتی است که درراستای پایبندی به تعهداتم انجام داده‌ام.

نامجو عمل به قانون را از دیگر تعهداتش برشمرد و افزود: در این راستا سایت مناقصات را فعال کردیم و مناقصات مشکوک را برگرداندیم. علاوه بر آن تهیه و ابلاغ 10 نظامنامه را انجام دادیم که شامل توسعه صادرات و ارتباط با مجلس نیز می‌شود. اصلاح الگوی مصرف، کاهش هدررفت آب، افزایش راندمان نیروگاهی و کاهش پیک مصرف به 1800 مگاوات، در این راستا انجام شد. علاوه بر آن با آماده سازی 35 نیروگاه برای واگذاری، 6 نیروگاه در جهت رفع دیون دولتی، واگذار و اقدامات مقدماتی برای فروش 4 نیروگاه نیز انجام شده است. در بخش مشارکت بخش خصوصی نیز مجوز 8 نیروگاه حرارتی با 57 واحد صادر شد. هم‌چنین 4600 مگاوات برق نیروگاه کوچک و 760 نیروگاه تجدید پذیر نیز محقق شد. طی دوره‌ی مسئولیتی‌ام 250 جلسه با نمایندگان داشتم علاوه بر آن معاونانم نیز 500 جلسه با نمایندگان جلسه داشتند و 93 درصد از سوالات نمایندگان پاسخ داده شد.

وی با تایید طولانی شدن پروژه‌های وزارت نیرو گفت: مشکلاتی که از سوی استیضاح کنندگان مطرح شده است جملگی واقعیت دارد و مردم و نمایندگان توقع اتمام آنها را دارند ولی باید زحمات انجام شده را نیز مورد توجه قرار داد.کاهش زمان ساخت نیروگاه‌های گازی از 30 به 14 ماه از افتخارات ماست. اتمام 8 سد و رشد 10 و یک دهم درصدی در نیروگاههای برق آبی از جمله این زحمات است. برای احداث شبکه‌های آبیاری نیز باید منابع را به این بخش سوق می‌دادیم که دادیم.

نامجو تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه با وزارت خانه‌های صنایع، جهادکشاورزی و مسکن، پیکره‌ی دولت را از رقابت به رفاقت تغییر جهت دادیم.

وی با اشاره به تامین برق شهری و روستایی گفت: صد در صد شهرها و 9/99 دهم روستاها دارای برق هستند و برق رسانی به روستاهای 20 خانوار را شروع کرده و روستاهای بیش از 10 خانوار را نیز تا پایان دولت دهم انجام خواهیم داد.

وزیر نیرو با تاکید بر این که کشور ظرفیت تامین آب در شهرها را ندارد، با اشاره به مکانیزم‌های تامین آب گفت: باید با اتخاذ سیاست‌هایی از جمله صرفه‌جویی، چرخاندن آب، استفاده بهینه از پساب‌ها، آب مورد نیاز کشور را تامین کنیم.در این راستا اولویت در مدیریت قیمت‌ها از ساز و کارهای وزارت نیرو است.

نامجو وزارت نیرو را در دوره‌ی انتقالی دانست و افزود: به دلیل اجرا کردن اصل 44 در وزارت نیرو در دوره‌ی انتقالی به سر می‌بریم، به همین دلیل باید تصدی‌ها را به شرکت‌های مادر واگذار و حاکمیت را تقویت کنیم. از این رو نمایندگان باید فرصت دهند تا برنامه‌هایمان اجرا شود. از سوی دیگر منابع وزارت نیرو بسیار کم است و یک سوم بودجه 90 در اختیار ما گذاشته شده است. این پول را با پروژه‌های با بهره‌وری خوب و اشتغال زایی مناسب که در مناطق کمتر توسعه یافته واقع است را متمرکز کرده‌ایم.

وی با اشاره به برخی از محدودیت‌های قانون برنامه‌ی پنجم توسعه گفت: محدودیت‌های اعمال شده از سوی نمایندگان در قالب ماده 32 قانون برنامه‌ی چهارم که در برنامه‌ی پنجم نیز تمدید شده است کار ما را سخت‌تر کرده است، البته از همکاری و همراهی نمایندگان بهره بردیم.

وزیر نیرو، اقتصاد آب و برق را از مشکلات اصلی وزارت نیرو دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد آب و برق باید حل شود و طرح هدفمند سازی یارانه‌ها در پی حل این مشکل است.رویکرد برنامه‌ی پنجم و سایر قوانین نیز کمک خوبی به رفع این مشکل است.

نامجو با اشاره به منابع تامین مالی پروژه‌های وزارت نیرو جذب 2 هزار میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت و پیگیری برای فاینانس را از جمله اقدامات وزارت نیرو برشمرد.

وی با تشکر از زیر مجموعه‌های وزارت متبوعش برای توسعه آب و برق در کشور گفت: وزارت نیرو سعی کرده است برای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها این اقدام بزرگ را در کنار دولت و مجلس با تمام توان و ظرفیتش دنبال کند.

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که همچون یک سرباز تسلیم تصمیم نمایندگان خواهم شد، گفت: اگر قرار شد در این صحنه کارم را ادامه دهم باید حتما شما نمایندگان و دولت پشتوانه وزارت نیرو باشید.

نامجو در آخرین دفاعیه‌اش در جلسه استیضاح امروز - یک‌شنبه - مجلس با تاکید بر این که وزارت نیرو طی برنامه‌ای کارش را پیش می‌برد، گفت: وزیر نیرو در چارچوب برنامه‌ها کار را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به گزارش ارایه شده‌اش در مورد عملکرد وزارت نیرو گفت: امیدوارم با دقتی که در مورد این گزارش کردید بتوانید تصمیم گیری کنید.

وزیر نیرو هم چنین از نمایندگان استیضاح کننده خواستار بررسی مسایل و مشکلات مطرح شده به صورت جزیی در جلسه مشترک شد و گفت: در تمام صحبت ها و سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان استیضاح کننده موضوع گم شده ای وجود نداشت. وزارت نیرو شفاف و با برنامه همه مسایل را رصد و دنبال می کند. بنده شرط شما نمایندگان را درک می کنم.

نامجو با اشاره به بررسی لایحه بودجه درمجلس گفت: در حال حاضر که مجلس در فصل بودجه قرار دارد شاید فرصتی بسیار استثنایی برای وزارت نیروست که این چنین مورد توجه دولت و مجلس قرار گرفته است. ان‌شاالله بتواند این وزارتخانه در فرصتی استثنایی بحث مشکلات و مسایل مالی اش را در بودجه ببیند. در همین جا لازم است از نمایندگان خواهش کنم که در مورد بودجه به این وزارت خانه توجه لازم راداشته باشند تا این وزارتخانه بتواند به اهداف مهمش برسد.

به گفته وی، تنها یک سوم اعتبارات برای کار کردن در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد.

وزیر نیرو با بیان این که مشکل و مسایل مطرح شده از سوی نمایندگان استیضاح کننده را قبول دارم گفت:باید در جلسه ای پس ازبررسی این مشکلات، درجهت حل آن تلاش نماییم.

نامجو در ادامه تاکید کرد: بنده از خودم مطمئنم که هر چه ظرفیت و توان داشتم از تجربه و تخصصم برای کار دروزارت نیرو گذاشته‌ام‌ و این رابطه هیچ شکی ندارم. از یک چیز دیگر نیز مطمئنم که شما نمایندگان به دلیل انجام یک عملکرد یا یک کاری مورد توجه مردم قرار گرفته‌اید و مردم به شما برای نمایندگی رای داده اند، بنابراین بنده مطمئنم که شما در هنگام رای دادن برای استیضاح بنده از همه ظرفیتتان براساس رایی که به شما داده اند استفاده خواهید کرد.

وی افزود: اگر قرار باشد براساس تصمیم نمایندگان جای دیگری به کشورم خدمت کنم مطمئن باشید که بدون ذره ای ناراحتی و کوچکترین دغدغه ای، به دوستی با شما نمایندگان ادامه خواهم داد و برای این دوستی ارزش قائلم.

وزیر نیرو در پایان از دولت و رییس جمهور و رحیمی معاون اول رییس جمهور برای حمایت از خود تشکر کرد و گفت: از همکاران خودم آقای میرتاج‌الدینی و سایر عزیزان و هم چنین کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با وزارت نیرو و از همه نمایندگان محترمی که می خواستند درحمایت از وزارت نیرو صحبت کنند، سپاسگزارم.

در جلسه استیضاح وزیر نیرو یازده نماینده استیضاح کننده در مخالفت با عملکرد وزیرنیرو سخن گفتند دو نفر نیز از وی دفاع کردند. یکی از استیضاح کنندگان گفت که نمایندگان نگران آنند که درصورت برکناری نامجو، فردی ضعیف تر جایگزین وی شود.

کد خبر 129869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز