جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه سیاسی: محمدنبی رودکی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه فشار اروپا و آمریکا هیچ تاثیری بر فعالیت هسته‌ای ایران ندارد گفت: ما آماده گفت‌وگوی پارلمانی با نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هستیم.

این گفته در پاسخ به اظهارات اخیر نانسی پلوسی، رئیس کنگره آمریکا و تام لانتوس، رئیس کمیته امور خارجه کنگره آمریکا در مورد سفر به ایران  مطرح شده‌است.

در حالیکه سفر جنجالی نانسی پلوسی، به خاورمیانه  و دیدار وی و همراهانش با رؤسای دولت‌های سوریه و لبنان با حملات انتقادی کاخ سفید مواجه شده است خبر حضور این نماینده دموکرات ایالات متحده در ایران در روزهای اخیر در رسانه های خبری و محافل سیاسی جنجال تازه‌ای را در کاخ سفید برانگیخته است.

به نوشته روزنامه «سانفرانسیسکو کرونیکل»، تام لانتوس، در کنفرانس خبری مشترک با «نانسی پلوسی» در سانفرانسیسکو  از تمایل خود برای سفر دیپلماتیک به ایران سخن گفتند.

این در حالی است که ساکنان کاخ سفید سفر اخیر پلوسی به خاورمیانه را بدون نتیجه و دردسرساز دانسته اند. اعضای کاخ سفید حتی  نوع پوشش پلوسی در سوریه و واردشدن وی به مسجد را مورد انتقاد قرار داده اند.

کد خبر 19502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز