گروه شهری: جانشین مجری طرح‌های تونلی سـازمـان مهندسـی و عمـران شهـر تهـران، از اتمـام عملیات بتن‌ریزی نهایی پروژه احداث تونل امیرکبیر تا پایان هفته ‌جاری خبر داد.

تونل امیر کبیر

سیدمهدی پورهاشمی با اعلام این خبر افزود: بخش باقی‌مانده عملیات سازه‌ای درجبهه‌های مختلف این پروژه شامل تنها 10 پارت بتن‌ریزی نهایی ‌است که اجرای آن تا پایان هفته‌جاری به‌اتمام می‌رسد.وی در تشریح آخرین پیشرفت عملیات‌اجرایی پروژه احداث تونل ‌امیرکبیر، از اتمام عملیات احداث سقف بخش حدفاصل خیابان 17شهریور تا خیابان شکوفه خبرداد و گفت: دراین بخش‌ از پروژه که اجرای آن به‌صورت کندوپوش (تاپ اند داون)و احداث باکس‌بتنی انجام‌می‌شود، عملیات بتن‌ریزی سقف به‌طور کامل به‌اتمام‌ رسیده و پارکینگ‌طبقاتی نیز با سرعت‌مناسبی درحال ‌اجراست.

پورهاشمی با اعلام پایان عملیات کندوپوش در بخش حدفاصل دوراهی زیر خیابان درودیان تا بزرگراه امام‌علی یادآورشد: سطح فوقانی بخش مورد اشاره از خیابان درودیان به‌زودی روکش‌ آسفالت خواهد شد و به ‌این ترتیب مشکلات شهروندان ساکن مناطق ‌پیرامونی این کارگاه‌ عمرانی به‌ حداقل می‌رسد. وی همچنین با بیان ‌اینکه عملیات‌اجرای روکش‌آسفالت تونل امیرکبیر از نیمه‌دوم دی‌ماه سال‌جاری آغازمی‌شود، افزود: روسازی مسیر تونل‌ امیرکبیر با بهره‌گیری از تجربه اجرای این عملیات در تونل‌نیایش انجام‌می‌شود و به‌منظور تحقق‌ کیفیت و دوام بیشتر روسازی، از بتن‌غلتکی RCC به جای لایه بلک‌بیس استفاده خواهد شد.

به‌گفته جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با به‌اتمام‌رسیدن بخش عمده‌ای از مراحل‌طراحی تکمیلی تأسیسات تونل امیرکبیر، تلاش برای تأمین و نصب این تجهیزات از اوایل‌‌ ماه آینده آغازمی‌شود. گفتنی‌است پیشرفت عملیات ‌اجرایی در این طرح‌ عظیم شهری به مرز 70درصد رسیده است.

کد خبر 194881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز