مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: تونل امیر‌کبیر به طول 1700 متر از بازار تهران تا بزرگراه امام‌علی احداث می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تونل امیرکبیر با 2 رشته تونل با گذر از زیر خیابان 17 شهریور، بازار تهران را به بزرگراه امام علی متصل خواهد کرد.

احمددنیا مالی اظهار داشت: طراحی تونل امیرکبیر انجام شده، پیمانکار آن انتخاب شده و هم‌اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است. وی ضمن بی‌نظیر و مؤثر خواندن کارکرد تونل امیرکبیر گفت: در طراحی این تونل، پارکینگ‌های متعددی نیز در محدوده بازار در نظر گرفته شده است تا با توجه به تردد قابل توجه در این محدوده، مشکل پارک اتومبیل‌ها نیز تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

مسیر دسترسی این پارکینگ‌ها نیز به گفته دنیامالی از داخل تونل پیش‌بینی شده است. وی اظهار داشت: انجام عملیات زیرزمینی به‌دلیل وجود معارضان تاسیساتی و ایمنی بسیار مهم است و با توجه به توان مهندسی کشور اعتقاد داریم که احداث این تونل در حداقل زمان ممکن به پایان خواهد رسید.

نصرآزادانی مدیرعامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران نیز به همشهری گفت: تونل دردست ساخت امیر کبیر که قرار است از مناطق 12 و 14 تهران عبورکند، قبلا یک زیرگذر بود که آن‌هم در حد فاصل خیابان 17 شهریور بن‌بست می‌شد و ادامه نداشت تا اینکه تصمیم گرفتیم در قالب یک تونل زیرزمینی خیابان 17 شهریور و سه‌راه امین حضور را به بزرگراه امام علی متصل سازیم.

نصر آزادانی با اعلام اینکه قرارداد این طرح بزرگ از یک ماه قبل به پیمانکاران ابلاغ شده، ادامه داد: در نظر داریم از زیر خیابان کرمان در مسیر غرب به شرق و از زیر خیابان درودیان از مسیر شرق به غرب عبورکنیم.

زمان لازم برای احداث این تونل به گفته مدیرعامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران 18 ماه تعیین شده است و به همین منظور برای سرعت بخشیدن به کارها همزمان با تجهیز کارگاه کار ساخت تونل نیز شروع شده است.

وی فاصله تونل تا سطح زمین را 12 تا 13 متر دانست و گفت: روی تونل‌ها نیز به‌وسعت 300 متر از خیابان 17 شهریور تا خیابان شکوفه قرار است 3 طبقه پارکینگ و چند طبقه مجتمع تجاری – اداری احداث شود.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد تونل امیرکبیر آن است که برای ساخت آن به‌رغم نیاز به 97 میلیارد تومان اعتبار اما هیچ پولی رد و بدل نمی‌شود. نصرآزادانی در این باره گفت: تمام اعتبارات این طرح به‌صورت غیرنقدی تامین می‌شود و به جای پول به پیمانکاران تراکم یا املاک در اختیار شهرداری واگذار می‌شود.

کد خبر 93601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز