همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اتمام ساخت تونل امیرکبیر تا پایان سال خبر داد.

مازیار حسینی در گفت‌و‌گو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود:  بخش یک و نیم لاین تونل امیرکبیر در حال پایان است و حفاری خط 5.2 لاین تونل که به بزرگراه امام علی (ع) ختم می شود، تمام شده است.

وی ادامه داد: بدنبال این هستیم که ساخت تونل امیرکبیر تا پایان سال 1391 به اتمام برسد.

معاون عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه تونل امیرکبیر در الویت فعالیت‌های عمرانی شهرداری تهران است، اظهار داشت: هم اکنون نیز از برنامه ساخت تونل عقب نیستیم و طبق بودجه در حال ساخت این پروژه هستیم.

حسینی با بیان اینکه در شبکه‌های زیرگذر به طور معمول تقاضای رفت وآمد تغییر نمی‌کند بلکه بخشی از ترافیک اصلی به زیرزمین منتقل می‌شود، افزود: در چنین شرایطی رفت و آمد در دسترسی‌های محلی به سهولت انجام می‌پذیرد که مهمترین هدف از احداث تونل امیر کبیر نیز به همین منظور برای خارج کردن بار سنگین ترافیک درساعات اوج رفت و آمد شبانه روز این محدوده خواهد بود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: تأمین دسترسی‌های خروجی از مناطق تجاری بازار در هنگام حجم ترافیک و خروجی‌های اضطراری نیز از دیگر ویژگی‌های این تونل است و با ساخت این تونل هیچ بار اضافی ترافیکی به این منطقه تحمیل نمی‌شود.

به گفته حسینی، ابتدای این طرح سه راه امین حضور در بخش غربی و اتصال آن به بزرگراه امام علی (ع) در بخش شرقی است که در مسیر دو جناق گذرهای شهید درودیان و خیابان کرمان ایجاد می‌شود و از قسمت زیرین نیز از خیابان‌های 17 شهریور - شکوفه و کرمان به سمت بزرگراه می‌رود.

کد خبر 169141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز