همشهری‌آنلاین: شمار تلفات توفان در فیلیپین به بیش از هفتصد نفر رسید و صدها نفر نیز ناپدید شده‌اند.

توفان بوپا

به گزارش واحد مرکزی خبر، براساس آماری که دولت فیلیپین منتشر کرده است بسیاری از ناپدیدشدگان ماهیگیرانی هستند که در دریا گم شده‌اند.

توفان بوپا که موجب جاری شدن سیل و رانش زمین در جزیره میندانائو در جنوب فیلیپین شد ، دستکم هفتصد و چهارده قربانی گرفته و موجب نابودی کامل شماری از روستاها شده است.

دولت فیلیپین اعلام کرد نزدیک به یکصد و پانزده هزار خانه کاملا ویران شده و بیش از یکصد و شانزده هزار نفر همچنان در پناهگاه‌های دولتی به سر می‌برند و احتمالا باید چندین ماه در این پناهگاه‌ها بمانند.

در مجموع هشتصد و نود نفر همچنان ناپدید هستند با این حال مسئولان فیلیپینی می‌گویند هنوز دویست و پنجاه و هفت جسد شناسایی نشده است و احتمالا اجساد شماری از ناپدیدشدگان در میان آنها است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، همچنین شماری از ناپدیدشدگان ماهیگیرانی هستند که چند روز پیش از توفان بوپا برای سید ماهی تن بنادر جنوب فیلیپین را ترک کرده بودند و تاکنون هیچ خبری از آنها نیست.

سازمان ملل خواستار جمع آوری کمک شصت و نه میلیون دلاری برای قربانیان این توفان شد که پس از توفان واشی سال گذشته که یک هزار و دویست نفر کشته برجا گذاشت پرتلفات ترین فاجعه طبیعی در این کشور به شمار می رود.

کد خبر 194104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز