همشهری آنلاین: آمار کشته شدگان عملیات ارتش فیلیپین بر علیه گروه افراطی ابوسیاف در باسیلان در جنوب این کشور به ۱۲ کشته رسید.

ابوسیاف فیلیپین

به گزارش ایرنا، این عملیات را ارتش فیلیپین برای دستگیری یکی از فرماندهان گروه ابوسیاف که دولت این کشور 74 هزار و 500 دلار برای دستگیری وی جایزه تعیین کرده بود، انجام شد.

دولت فیلیپین که این عملیات را از روز جمعه آغاز کرد تاکید دارد رهبر این گروه ابوسیاف که با القاعده ارتباط دارد مسئول بریدن سر برخی افراد و آدم ربایی‌ها در فیلیپین است اما تاکنون موفق به دستگیری وی نشده‌اند.

شبکه خبر آسیا روز یکشنبه 24 فروردین به نقل از کارلیتو گالوز یکی از فرماندهان نظامی فیلیپین اعلام کرد نیروهای وابسته به ابوسیاف در حال فرار از باسیلان هستند.

براساس این گزارش دو سرباز فیلیپینی و 10 نفر از گروه افراطی ابوسیاف در این عملیات کشته و 28 سرباز نیز براثر انفجار نارنجک مجروح شده‌اند.

در این عملیات که در 900 کیلومتری مانیل پایتخت فیلیپین انجام شد 20 جنگنده نیز مشارکت داشت.

گروه افراطی ابوسیاف در آخرین اقدام خود برای باج گیری 13 فروردین اقدام به ربودن یک گردشگر زن چینی در ایالت صباح مالزی کرد و بیش از 11 میلیون دلار برای آزادی وی باج خواست.

گروه ابوسیاف که با القاعده ارتباط دارد و سال 1991 شکل گرفت بدترین حملات تروریستی را در فیلیپین انجام داده است و با آدم ربایی و باج گیری هزینه عملیات خود را تامین می‌کند.

دو پایگاه مهم نظامی این گروه در جولو و باسیلما قرار دارد که 70 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند.

کد خبر 255709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز