گناوه: شهرستان گناوه که قطب اول صنعت دام و طیور استان بوشهر به شمار می‌آید، در پی توفان لیمر شاهد خسارت‌های فراوان به بخش‌های دام و طیور در مناطق مختلف شهرستان بود.

توفان لیمر -  استان بوشهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گناوه در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: متأسفانه به بیشتر مراکز دامپروری که در شعاع 20کیلومتری شهرستان و در حاشیه نوار ساحلی قرار داشتند، خسارت‌های شدیدی از 70تا 100درصد وارد شده و می‌توان گفت که شدت خسارات در این قسمت، صنعت دام و طیور ما را به‌طور کلی نابود ساخته است.

سیدحسن موسوی افزود: از هفت واحد مرغداری، دو واحد با آسیب‌های جبران‌ناپذیر مواجه شده و برای مثال تنها خسارت وارده به یک واحد مرغداری ما بیش از 180میلیون تومان برآورد شده است که 15هزار قطعه جوجه 25روزه در آن تلف شده‌اند و هم‌اکنون این واحد برای نگهداری از جوجه‌هایی که پس از توفان زنده مانده‌اند با مشکلات جدی روبه‌رو‌ست.

وی با اشاره به خسارات وارده به گاوداری‌ها ادامه داد: بیش از 10رأس گاو شیری و گوشتی بر اثر از جا کنده‌شدن و ریزش سقف گاوداری‌ها و زیر آوار ماندن ‌، تلف شده‌اند و از این نظر نیز مشکلات فراوانی برای صاحبان این گاوداری‌ها ایجاد شده است.

کد خبر 188876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز