مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: قدیمی‌ترین شهر اروپا در شمال شرقی بلغارستان قرار گرفته است. گفته می‌شود محل این شهر نزدیک یک معدن نمک در نزدیکی پرووادیا در منطقه وارنا (Varna region) است.

اروپا

باستان شناسان بلغاری به سرپرستی پروفسور واسیل میکولوف از موسسه ملی باستان‌شناسی و موزه‌های این کشور درصدد کشف قدیمی‌ترین شهر اروپا در شمال شرقی بلغارستان هستند.

نیکولوف که سال‌های زیادی را صرف تحقیق و پژوهش در این منطقه کرده محل این شهر را نزدیک یک معدن نمک در نزدیکی پرووادیا در منطقه وارنا می‌داند جایی که اولین کارخانه نمک‌سازی اروپا در آن واقع شده بود.

او می‌گوید: حالا می‌توانیم بگوییم که قدیمی‌ترین شهر اروپا در کنار معدن نمک پرووادیا واقع شده است که بین سال‌های 4700 تا 4200 قبل از میلاد در نیمه دوم هزاره پنجم پیش از میلاد، زندگی در آن جریان داشته است.

بزعم او تولید نمک دلیل اصلی احداث چنین شهری در حدود 6500 سال پیش در این مکان بوده است. قبل از کشف این شهر، باستان شناسان برای اولین بار در اروپا، وجود نمک در این منطقه را اثبات کردند. منطقه‌ای که بنا بر گواه مقبره‌هایش، بسیار غنی است.

مارگاریتا لونچوا قائم مقام گروه باستانشناسی می‌گوید: دو گور حاوی سنجاق‌های سر مسی پیدا کردیم، که به احتمال زیاد نشان می‌دهد که قبرها متعلق به اقشار بالای جامعه هستند. سنجاق‌ها را جایی که باید قاعدتا موهای این افراد فوت شده قرار می‌گرفت پیدا کردیم و اعتقاد ما بر این است که آنها از روی فرم موهایشان زن بوده‌اند.

قدیمی‌ترین شهر اروپا

چیزی که این منطقه را از سایر مناطق روستایی جنوب شرقی اروپا متمایز می‌کند چشمه‌های نمک آن است. بدنه‌های نمکی با نزدیک نه متر ارتفاع.

آب شور با تکنیک‌های مختلف در کاسه‌های سرامیکی بخار می‌شده و از نمک بدست آمده بعنوان پول استفاده می‌شده برای اینکه نمک هم برای انسان و هم برای حیوان لازم است. بنابراین صنعت تولید نمک موجب متمایز شدن این روستا از بقیه شده و شان آنرا بالا برده است.

منبع: یورونیوز

کد خبر 192127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز