همشهری آنلاین: به گفته مدیرعامل موسسه نشرآوران با گذشت کمتر از دو روز از اجرای طرح ارائه حواله دریافت کاغذ به نشریات، 45 روزنامه سراسری حواله 1700 تومانی کاغذ دریافت کرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا احمدی با اشاره به میزان استقبال از این طرح از دیروز - که نخستین روز اجرای آن بود - تاکنون گفت: تا این لحظه (قبل از ظهر یکشنبه) حواله دریافت کاغذ به مطبوعات 45 روزنامه سراسری داده شده است.

به گفته وی تنها در روز نخست اجرای این طرح به درخواست 33 روزنامه سراسری برای دریافت حواله پاسخ مثبت داده شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی - مطبوعاتی نشرآوران افزود: دارندگان هر یک از این حواله‌ها می‌توانند کاغذ مورد نیاز خود را که تولید کارخانه چوب و کارغذ مازندران است، هر کیلو 1700 تومان دریافت کنند.

 احمدی همچنین درباره نحوه محاسبه نیاز روزنامه‌ها نیز تاکید کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد میزان نیاز هریک از نشریات را به ما اعلام می‌کند و بر این اساس، حواله تخصیصی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی در عین حال گفت: در فاز نخست اجرای این طرح، حواله‌های مذکور تنها در اختیار روزنامه‌های سراسری قرار می‌گیرد؛ چرا که تیراژ آنها در قیاس با دیگر نشریات اعم از هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌ها و فصلنامه و غیره بیشتر و نیاز آنها فوری‌تر است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی - مطبوعاتی نشرآوران همچنین یادآور شد: قطعاً در فازهای بعدی اجرای این طرح و تا پایان سال، حواله مذکور در اختیار دیگر نشریات هم قرار می‌گیرد.

احمدی در پاسخ به این سئوال که «ارائه این حواله‌ها تا چه زمان ادامه دارد؟» اضافه کرد: تا هر زمان که کارخانه چوب و کاغذ مازندران کاغذ رولِ کاهی مورد استفاده نشریات را تولید کند.

وی همچنین تاکید کرد که کارخانه مذکور ظرفیت بالایی در تولید کاغد روزنامه دارد و از دیروز که اجرای این طرح شروع شده، اخبار و شواهدی مبنی بر کاهش قیمت در بازار دریافت شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی نشرآوران در پایان این گفتگو نسبت به ادامه روند کاهش قیمت کاغذ در بازار با اجرای این قبیل طرح‌ها ابراز امیدواری کرد.

مسئولان معاونت مطبوعاتی که در پی صفر شدن تعرفه کاغذ اقدام به اجرای طرح ارائه حواله دریافت کاغذ به نشریات کرده‌اند، امیدوارند این طرح از یک سو روند افزایش قیمت کاغذ را مهار و از سوی دیگر تولید کاغذ تولید داخل را تقویت کند.

 

 

کد خبر 187785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز