محسن عاشوری در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر همراه با مانوئل ژوزه روی نیمکت پرسپولیس می‌نشست ولی یکباره از سمت خود استعفا داد و دیگر حاضر نشد در این تیم فعالیت کند.

محسن عاشوری

او در مورد نحوه همکاری با پرسپولیس حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «وقتی در پرسپولیس بودم مانوئل ژوزه از من کمک می‌گرفت البته نه در مورد سیستم یا شکل بازی بلکه فقط درباره توانایی بازیکنان از من می‌پرسید. مانوئل درباره چیدمان تیم و نفرات یا استفاده از تاکتیک‌های مختلف برای رویارویی با حریفان از من مشاوره نمی‌گرفت. البته او در مقطعی که می‌خواستم استعفا بدهم به من گفت نروم ولی همچنان در انتخاب آرایش و سیستم بازی من را دخالت نمی‌داد».

او ادامه می‌دهد: «البته من از این کار ناراحت نمی‌شدم. من با دنیزلی هم کار می‌کردم اما او هم همینطور بود و تا جایی که خودش شک نداشت از من کمک نمی‌گرفت. من در مجموع با چهار مربی به‌عنوان دستیار کار کرده‌ام(دو مربی خارجی و دو مربی ایرانی). مدیرروستا و استیلی هم تقریبا چنین سبکی داشتند. من اگر خودم هم سرمربی باشم همین کار را می‌کنم و اصلا چیز عجیبی نیست که سرمربی باید حرف آخر را بزند ولی مشورت گرفتن از دستیار مهم است».

عاشوری از افرادی که می‌گفتند او حاضراست تن به هر کاری دهد تا در پرسپولیس بماند شاکی است و می‌گوید:«آنهایی که این بحث را مطرح می‌کنند باید بدانند من هیچ وقت آدم بله قربان‌گو نبودم و همیشه مشکلات تیم را به رویانیان می‌گفتم. اتفاقا در مقطعی با رویانیان به‌شدت مشکل داشتم و ارتباطمان بد بود. چطور می‌شود آدمی که می‌خواهد به هر قیمتی در تیم باشد این اتفاق برایش بیفتد؟»

او در قسمتی از حرف هایش از اختلاف خودش و علی پروین حرف می‌زند؛ «در سه بازی که مسئولیت تیم در دست من بود آقای پروین توقع داشت چون شاگردش بوده‌ام هر چه می‌گوید قبول کنم اما من از افرادی مشاوره می‌گیرم که با تیم زندگی کنند. من در آن مقطع زومدیک و گمالوویچ را به‌عنوان همکار کنار خود داشتم. آنها با تیم زندگی می‌کردند و باید از این دو نفر کمک می‌گرفتم چون پروین یا هر کس دیگر شاید نداند کدام بازیکن آمادگی بازی دارد یا کدام بازیکن مصدوم و محروم است. همیشه باید نزدیک تیم باشی تا بدانی در تیم چه می‌گذرد».

از مربی سابق پرسپولیس درباره اتفاقاتی که برای علی کریمی در پرسپولیس رخ داد می‌پرسیم که او می‌گوید: «کریمی بازیکن دلسوزی است اما شاید یک مقدار تندی کند. علی آدم‌ها را خیلی دیر و سخت قبول می‌کند اما در 14ماهی که با او کار کردم هیچ مشکلی با این بازیکن نداشتم. من نسبت به اخلاق و رفتار او در این مدت شناخت کاملی پیدا کردم و اگر مسئولیت تیم با من بود مطمئنم هیچ مشکلی پیش نمی‌آمد.

این را مطمئنم چون نسبت به ویژگی‌های بازیکنان پرسپولیس شناخت کاملی پیدا کرده‌ام». او تأکید می‌کند:«سرمربی پرسپولیس از یک مکتب و فرهنگ دیگر آمده و اتفاقا من به مانوئل هم گفتم به‌خاطر اینکه شما از یک مکتب دیگری به فوتبال ایران آمده‌اید باید بیشتر با بازیکنان صحبت کنید تا آنها با نظرات شما آشنا شوند. الان به‌خاطر همین مشکل است که قدیمی‌های پرسپولیس مانوئل را قبول نکرده‌اند».

او در پاسخ به این سؤال که مشکل پرسپولیس از لحاظ فنی و مسائل بیرون زمین چیست؟ تأکید می‌کند:«زمانی که در پرسپولیس بودم، اشکالاتی که به‌نظرم می‌رسید را به باشگاه منتقل کردم و فکر می‌کنم که در شرایط حرفه‌ای صحیح نیست حالا که از باشگاه بیرون آمده‌ام درباره آنها صحبت کنم. من نظراتم را به مسئولان تیم منتقل کردم و هر چیزی که حالا از بیرون بگویم کمک زیادی به تیم نمی‌کند».

کد خبر 187402

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز