آرش افشین، مهاجم جوان فولاد‌خوزستان دیگر در این تیم بازی نخواهد کرد. چند هفته پیش بود که بعضی از سایت‌های خبری از پیوستن او به تیم لیل فرانسه خبر دادند و البته این موضوع برای خیلی‌ها قابل باور نبود.

فوتبال - آرش افشین

حالا به‌نظر می‌رسد این خبر واقعیت داشته باشد؛ مهاجم جوان فولاد به‌زودی تمرینات خود را با این باشگاه فرانسوی آغاز خواهد کرد.

افشین درصورت عقد قرارداد با لیل، اولین فوتبالیست ایرانی خواهد بود که در لیگ فرانسه بازی کرده است. این مهاجم 23ساله رامهرمزی قبل از ترک ایران به سؤالات ماپاسخ می‌دهد ولی نکته عجیب این است که او دوست ندارد قبل از قطعی شدن حضورش در فرانسه در مورد مدت قرارداد، مبلغ قرارداد و مسائل دیگر به‌صورت شفاف حرف بزند. افشین امیدوار است که در فوتبال اروپا بتواند نماینده شایسته‌ای برای ایران باشد.

  • قبل از اینکه در مورد حضورت در لیگ فرانسه صحبت کنی، کمی درخصوص عملکردت در این فصل صحبت کن؛ مثل اینکه امسال خیلی آماده بود‌ه‌ای؟

در سال‌های گذشته هم شرایط خوبی داشتم ولی گاهی اوقات بدشانسی و مصدومیت باعث می‌شد تا به آنچه می‌خواهم نرسم. خدا را شکر شرایط امسال بهتر بود، خصوصا در بازی‌های پایانی که آمادگی‌ام به اوج رسید.

  • مثل اینکه حضورت در لیل فرانسه قطعی شده؛ در این مورد صحبت می‌کنی؟

بله، کارم با این تیم فرانسوی تمام ‌شده است. فکر می‌کنم نخستین لژیونر تاریخ فوتبال ایران در فرانسه هستم و امیدوارم حضور من در لوشامپیو نا سبب شود که مسیر برای سایر بازیکنان ایرانی هم هموار شود. من سن زیادی ندارم و از اینکه در سن پایین قرار است به اروپا بروم خوشحالم. امیدوارم با لژیونر شدنم کی‌روش هم طور دیگری به من نگاه کند چون می‌دانم او به بازیکنان لژیونر علاقه بیشتری دارد.

  • چرا از اردوی تیم ملی انصراف دادی؟

من در این مورد با کی‌روش حرف زدم و چاره‌ای نداشتم. دفعه قبل به‌خاطر بازی تیم ملی به تهران برگشتم و همین موضوع باعث شد تا با لیل قرارداد امضا نکنم و کارم عقب بیفتد. این بار دیگر نمی‌توانستم به اردوی تیم ملی بروم.

  • چرا در رده ملی به حقت نرسیدی؟

نمی‌دانم، این را باید از مربیانی که در این چند سال در تیم ملی بودند سؤال کنید.

  • قبل از بازی با ازبکستان هم از خط خوردنت ناراحت شده بودی؟

ناراحت نبودم ولی می‌توانستم جزو دعوت‌شده‌ها باقی بمانم. من یک روز در راه بودم تا به فرانسه برسم و یک روز هم در تمرینات لیل حضور یافتم و به تیم ملی دعوت شدم. به‌خاطر تیم ملی سریعا به تهران برگشتم اما از تیم ملی هم خط خوردم. شاید اگر تمرینات لیل را رها نمی‌کردم زودتر از اینها با این باشگاه فرانسوی قرارداد امضا می‌کردم.

  • قرار است با لیل قرارداد چند‌ساله امضا کنی، در مورد مبلغ قراردادت هم حرف می‌زنی؟

من الان دوست ندارم در این مورد چیزی بگویم و هر وقت همه‌‌چیز قطعی شد، باشگاه لیل به‌صورت رسمی اعلام خواهد کرد. من زیاد اهل مصاحبه نیستم و در این مدت هم اصلا صحبت نکرده‌ام، پس اجازه بدهید بعدا حرف بزنم، همه‌‌چیز زمانی که در فرانسه هستم مشخص خواهد شد.

  • چقدر از لیگ فرانسه و خصوصیات فوتبال این کشور شناخت داری؟

وقتی بحث حضورم در لیل مطرح شد تلاش کردم تا شناخت بیشتری از فوتبال فرانسه پیدا کنم. در سفری هم که به فرانسه داشتم خیلی چیزها را از نزدیک دیدم و با سرمربی تیم هم حرف زدم.

  • فکر می‌کنی در فوتبال اروپا بتوانی رشد کنی و به تیم‌های مطرح بروی؟

من دوست دارم پله‌پله جلو بروم. الان فقط به موفقیت در لیگ فرانسه فکر می‌کنم و معتقدم حضور در تیم مطرح لیل اتفاق کمی نیست. اگر بخواهم دنبال موفقیت‌های بیشتری باشم باید اول در همین تیم خودم را نشان دهم.

  • چقدر شانس حضور در ترکیب ثابت لیل را داری؟

من نمی‌خواهم به اروپا بروم که نیمکت‌نشین شوم. می‌دانم کار سختی دارم ولی آنقدر توانایی دارم که خودم را نشان دهم. مربیان اروپایی هم خیلی به تمرین اهمیت می‌دهند و اگر خوب تمرین کنم قطعا فرصت زیادی برای بازی پیدا خواهم کرد.

  • دلت برای ایران و فولاد خوزستان تنگ نمی‌شود؟

قطعا تنگ می‌شود. من از تیم فولاد رشد کردم و خاطرات خوبم با این تیم را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم. از تمام مربیانم ممنونم که برایم زحمت کشیدند.

کد خبر 193749

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز