همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه میانمار با اشاره به دخالت نیروهای دولتی جهت برقراری آرامش در این کشور اطمینان داد که کشورش نسبت به رعایت حقوق همه اقوام و ادیان ملتزم بوده و تبعیض علیه مسلمانان را روا نمی‎دارد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در دیدار وونا مونگلین وزیرامورخارجه میانمار با علی اکبرصالحی وزیرامورخارجه موضوع همکاری‌های دوجانبه و حوادث اخیر میانمار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات و اتفاقات اخیر در میانمار و ابراز نگرانی نسبت به شرایط مسلمانان این کشور آمادگی کشورمان را برای ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به میانمار و استفاده از نفوذ ایران برای کاهش تنش‌ها و درگیری‌های قومی در این کشور اعلام کرد.

صالحی افزود: افکار عمومی جهان اسلام به شدت از منازعات اخیر و رنج و آلام مسلمانان میانماری متاثر شده‌ است.

وزیر امور خارجه میانمار نیز که ریاست هیات عالی‌رتبه کشورش را در شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهد ها بر عهده دارد ضمن استقبال از کمک‌های کشورمان گزارشی از حوادث پیش آمده در این کشور را ارائه کرد.

وونا  با اشاره به دخالت نیروهای دولتی جهت برقراری آرامش در این کشور اطمینان داد که کشورش نسبت به رعایت حقوق همه اقوام و ادیان ملتزم بوده و تبعیض علیه مسلمانان را روا نمی‌دارد.

 

کد خبر 182484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز