یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه «رواق هنر، هنرهای ایرانی» در روزهای نخست خود با استقبال از سوی علاقمندان هنرهای سنتی مواجه شد.

هنر ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه «رواق هنر، هنرهای ایرانی» از بخش‌های جنبی پانزدهمین جشنواره تابستانی کیش است که با همکاری فرهنگستان هنر و سازمان منطقه بازرگانی کیش در نخستین روز از ماه شهریور گشایش یافت.

در میان هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه به چهره‌هایی همچون احد ترابی کتیبه نویس، فرامرز فرشاد شیشه‌گر، محمد حمیدی بهشتی میناکار شیشه، سعید سالکی سفالگر، غزال بهمنی نگارگر، احمدرضا علاء الدینی خرمهره ساز برمی‌خوریم که در کارگاه هنرهای ایرانی رواق هنر فرهنگستان هنر شرکت داشته و هنر خویش را به مدت یک ماه برای مردم تهران به نمایش گذاشتند.

از دیگر هنرمندانی که در این نمایشگاه از سوی فرهنگستان هنر معرفی شده و حضور دارند می‌‌توان به عباس میرشریفی سازسازی، اکبر شاهمندی منبت و معرق کاری، عباس قاسمی تولید کننده فرش، مریم فیض‌الهی میناکاری، محمد سررشته نقاشیخط، مهنوش نیکو خوشنویسی، ساره صفاریان تذهیب، ساره تابع نقاشی روی سفال، افسانه قانی تاپستری( تزئینات کارشده با گلیم و فرش)، فاطمه رحیمی تزئینات نمدی، نگه‌دار خواجه علی قفل‌سازی و چاقوسازی، سعید سالکی سفالگری، پگاه حبیب همدانی سفالگری، سمیه اربابی جواهرسازی اشاره کرد.

از سوی دیگر موسسه متن فرهنگستان هنر نیز در این نمایشگاه با ارائه حدود 230 عنوان کتاب منتشره شده در این نمایشگاه حضوری چشمگیر دارد.

این نمایشگاه تا 10 شهریور از ساعت 19 تا 23 در اسکله قدیم جنب آبنمای موزیکال جزیره کیش میزبان علاقمندان هنرهای اصیل ایرانی است.

کد خبر 182287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز