گروهی از ایثارگران و جانبازان در قالب یک گروه گردشگری صبح دیروز با حضور در جزیره ابوموسی در جنوبی‌ترین نقطه ایران، از این جزیره بازدید کردند.

معلولان

این گروه که به همت تشکل ایثارگران رسانه به جزیره ابوموسی سفر کرده‌اند با حضور در سالن اندیشه جزیره ابوموسی علاوه بر زنده کردن یاد و خاطره خبرنگاران ایثارگر و جانباز، روز خبرنگار را گرامی داشتند. ایثارگران رسانه و جانبازان دفاع‌مقدس که با هماهنگی سپاه پاسداران و همکاری بنیاد مستضعفان به همت خبرگزاری زنان(وفا) به جزیره ابوموسی وارد شده بودند در گفت‌وگو با همشهری بر لزوم رسیدگی به وضعیت جانبازان و ایثارگران و همچنین تعریف سبد ویژه گردشگری برای ایثارگران از سوی دستگاه‌های مسئول ازجمله بنیاد مستضعفان تأکید کردند.

دکتر توحیدی معاون مرکز تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز که همراه هیأت گردشگری جانبازان دفاع‌مقدس میهمان جزیره ابوموسی است به خبرنگار همشهری گفت: گردشگری به‌رغم آنکه یک فرصت تفریحاتی است نقش درمان‌کننده دارد. توحیدی گفت: فردی که دچار آسیب جدی در حوزه جنگ و حوادث شده است درگیر کمبودهای جسمی و روحی می‌شود و گردشگری می‌تواند التیام مناسبی برای ایثارگران باشد.

وی گردشگری را موضوعی جدای از مدل‌های کهنه برگزاری اردو دانست و گفت: اردوها بیشتر جنبه تحمیلی دارند و در آنها ایده و خلاقیت خلق نمی‌شود. وی با ابراز امیدواری نسبت به اندیشیدن تدابیری برای صدور کارت‌های گردشگری جانبازان و ایثارگران افزود: بهتر است تورهای گردشگری ویژه جانبازان و خانواده‌های آنها تعریف شود و حتی تلاش شود تا هر چهار یا پنج سال جانبازان به تورهای گردشگری خارجی فرستاده شوند.

توحیدی با تأکید بر اینکه گردشگری جانبازان در کشور نادیده گرفته شده است گفت: گردشگری تأثیر زیادی در کاستن از هزینه درمان جانبازان دارد چون آنها را قادر به برقراری ارتباط با جامعه بیرون می‌کند. به گفته توحیدی، در بسیاری از کشورهای اروپایی همچون آلمان، فرانسه و انگلستان برنامه‌هایی برای شرکت‌های گردشگری تعریف شده که براساس آن شرکت‌های خدمات گردشگری مکلف به اختصاص دویا سه تور گردشگری رایگان به آسیب دیدگان دوران جنگ و خانواده آنها هستند. توحیدی ادامه داد: استفاده از تجربه کشورهای دیگر در موضوع گردشگری جانبازان و آسیب‌دیدگان دوران جنگ می‌تواند کمک خوبی به بهبود وضعیت جانبازان کشور کند. معاون مرکز تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: این مرکز از تعریف سبدهای گردشگری برای جانبازان و ایثارگران استقبال می‌کند. وی افزود: گردشگری روحیه جانبازان و خانواده آنها را بالا می‌برد ضمن آنکه نقش سازنده‌ای در بهبود روحیه و حرکت آنها به سمت بهبودی دارد.

کد خبر 180206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز