مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: دولت 2500دستگاه اتوبوس به مردم تهران بدهکار است.

از نظر مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، جا‌به‌جایی دو میلیون مسافر در گرو انجام تعهدات دولت است.
به گفته مسعود رنجبریان، دولت می‌بایست برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت هر سال هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل می‌داد که در سه‌سال اخیر و تابستان سال‌جاری این رقم به جای سه هزار و 250دستگاه، تنها 754دستگاه اتوبوس بود. وی با اشاره به تصویب‌نامه هیأت وزیران درباره منع تردد خودروهای فرسوده گفت: عدم‌اختصاص این تعداد اتوبوس در سال‌های اخیر و همچنین بی‌‌توجهی به ضرورت پرداخت سهم82.5درصدی دولت برای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت موجب شده که در حال حاضر هزار و 235دستگاه اتوبوس مشمول مصوبه عدم‌تردد خودروهای فرسوده باشند.

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از سال86 تا‌کنون حتی یک ریال به مدیریت شهری پرداخت نشده، ضمن اینکه هزینه خرید 250دستگاه اتوبوس تک‌کابین که در سال 86به‌منظور استفاده در خطوط تندرو از خودروسازان داخلی خریداری شد را نیز هنوز پرداخت نکرده‌اند. وی اعلام کرد: وجود اینگونه محدودیت‌ها و مشکلات مانع از ادامه فعالیت شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی نشده به‌عنوان نمونه برنامه‌ریزی‌ای به‌منظور ورود 700دستگاه اتوبوس دوکابین جدید به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در سال‌جاری به عمل آمده که 50دستگاه آن تا پایان تابستان و پیش از آغاز سال جدید تحصیلی وارد ناوگان می‌شود.

کد خبر 178015
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز