گروه شهری: تا پایان امسال اتوبوس‌های هیبریدی و برقی جدید وارد خطوط ناوگان اتوبوسرانی تندروی پایتخت خواهند شد.

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اعلام این خبر به همشهری اظهار داشت: قرارداد خرید 100دستگاه اتوبوس پیشرفته شهری برای به کارگیری در خطوط اتوبوسرانی تندروی پایتخت منعقد شده است که از این تعداد 10دستگاه اتوبوس هیبریدی و 10دستگاه نیز اتوبوس برقی هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: اتوبوس‌های هیبریدی در خطوط اتوبوسرانی تندروی پایتخت به‌کار گرفته خواهند شد که به‌طور حتم تأثیر بسیار زیادی در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهند داشت. همچنین 10دستگاه اتوبوس برقی نیز به همراه دیگر اتوبوس‌های خریداری شده تا پایان امسال وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خواهند شد.

سنندجی پیش از این نیز با اشاره به‌وجود 64دستگاه اتوبوس برقی در ناوگان تهران که بیش از 18سال از عمرشان می‌گذرد، گفته بود: با اعتبار تخصیص یافته از سوی شورای شهر، امسال 10دستگاه از این تعداد نوسازی می‌شوند و مابقی ناوگان برقی، سال آینده نوسازی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با تشریح نحوه اداره ایستگاه‌های سامانه اتوبوسرانی تندرو اعلام کرد: سیاست قطعی اتوبوسرانی، حذف مأموران ناظر بر سامانه کارت بلیت در ایستگاه‌های خطوط اتوبوسرانی تندرو است. پیمان سنندجی این موضوع را که هر یک از ایستگاه‌های خطوط تندرو به یک پیمانکار مستقل واگذار شده است، رد کرد و به ایسنا گفت:

در ساختار شرکت واحد، نظام پیمانکاری وجود ندارد. وی ادامه داد: افرادی که در ایستگاه‌ها بر پرداخت کرایه با استفاده از کارت بلیت نظارت می‌کنند، به شرکت تولید‌کننده بلیت الکترونیک اتوبوس و مترو وابسته هستند. به گفته وی مأموران این شرکت بر کارت زدن مسافران هنگام ورود به ایستگاه نظارت می‌کنند و اگر شهروندی کارت بلیت نداشته باشد، وجه نقد از او دریافت کرده و به نیابت از او کارت می‌زنند. سنندجی همچنین از برنامه‌ریزی برای پیش‌بینی لباس متحدالشکل مأموران ناظر بر سامانه کارت بلیت خبر داد تا این شائبه که هر یک از ایستگاه‌های مترو در اختیار پیمانکار جداگانه‌ای قرار دارد، برطرف شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی البته اعتقاد دارد که باید به سمتی برویم که نیازی به حضور مأمور برای کنترل ایستگاه‌ها و نظارت بر استفاده از کارت بلیت در خطوط اتوبوسرانی تندرو نباشد. وی حذف نیروهای انسانی ناظر بر پرداخت بلیت را سیاست قطعی اتوبوسرانی برشمرد.

کد خبر 180594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز