همشهری آنلاین: شرکتی اتریشی برای ثروتمندان وسیله سفر و اقامتگاه مجللی از نوعی کاملا متفاوت در نظر گرفته‌است، ‌جزیره‌ای دست ساز انسان،‌ شناور با قیمتی چند میلیون یورویی.

جزیره

این جزیره‌های شناور که ابعادی برابر 20 در 30 متر دارند،‌ "اورسوس" نام داشته و به دلیل نداشتن موتور به هرجایی که مالک درخواست دهد،‌انتقال پیدا کرده و ثابت خواهد شد،‌ تا زمانی که مالک تصمیم به تغییر مکان بگیرد. حداقل قیمت جزایر اورسوس 5.2 میلیون یورو تخمین زده شده است.

جزیره

به گفته "گابور اورسوس" طراح و خالق این جزایر،‌ افراد زیادی از سرتاسر جهان نسبت به خریداری این جزایر دست‌ساز اشتیاق نشان داده‌اند و تا کنون پیش‌خریدهایی نیز انجام گرفته است. بیشترین مشتری‌ها از استرالیا،‌آمریکا و چین اعلام شده‌اند.

این جزایر دست‌ساز دوستدار محیط زیست بوده و با داشتن صفحات خورشیدی و توربین‌های بادی برای تولید انرژی، کاملا خودکفا هستند. جزایر اورسوس از گنجایش کافی برای زندگی 12 نفر ساکن و خدمه برخوردار بوده و فضای مفید آن هزار متر مربع است.

جزیره

تنها مشکل اینجا‌است که تا کنون هیچ نمونه‌ای از این جزایر تولید نشده‌اند ‌اما اورسوس انتظار دارد اولین نمونه تکمیل شده از این جزایر طی 18 ماه تا دو سال آینده تکمیل شود و به رودخانه دانوب ‌و از آنجا به دریای سیاه ‌و سپس به هر نقطه‌ای که مشتری آرزو کند،‌ منتقل شود.

کد خبر 175280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز