مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران از آغاز ثبت‌نام مسابقه طراحی محوطه ‌پیرامونی و سردر غربی تونل ‌نیایـش خبر داد.

منصور نویریان ضمن اعلام این خبر افزود: سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران به‌نمایندگی از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و با همکاری مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران، درنظر دارد طرح برتر معماری سردر ورودی و خروجی تونل‌نیایش و عرصه پیرامونی آن را به‌عنوان یک فضای شاخص‌شهری ازطریق مسابقه انتخاب نماید.

وی با بیان‌اینکه انتظار ازطراحان علاقه‌مند به شرکت دراین مسابقه استفاده از آخرین امکانات فنی و مهندسی صنعت ساختمان و توجه به ویژگی‌های مناسب یک فضای شاخص‌‌شهری است، یادآورشد: طرح‌مذکور باید ضمن برخورداری از ارزش‌های زیبایی‌شناسانه، دارای نوآوری و خلاقیت بوده و از ویژگی‌های فرهنگ معماری ایرانی- اسلامی با رعایت اصول زیست‌محیطی بهره‌مند ‌باشد. همچنین نگاه به طرح باید در راستای ارتقای ‌کیفی محیط پیرامونی، نمادی ایمن و ماندگار را تداعی‌نماید و از قابلیت اجرا برخوردار باشد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، رعایت ضوابط و مقررات جاری کشور و استانداردهای روز دنیا در‌عرصه طراحی‌نما، قوانین و مقررات شهرداری، توجه به معیارهای زیبایی‌شناسی شامل وحدت‌بصری، رنگ، فرم و مصالح به‌کاررفته در نما و برقراری ارتباط مطلوب با محیط پیرامون طرح را بخشی‌از اصول و ضوابط طراحی نما و جداره‌های اطراف سردرغربی تونل‌نیایش دانست و از نورپردازی مناسب، نحوه تعمیر و نگهداری نما و انتخاب‌مصالح سبک و انعطاف‌پذیر با قابلیت امکان اجرا به‌عنوان دیگر اصول و ضوابط این طراحی یاد کرد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران همچنین با‌بیان اینکه آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنتی این مسابقه تا روز شنبه دهم تیرماه سال‌جاری بوده و مرحله اول آثار نیز باید تا تاریخ بیستم همین‌ماه در قالب CD تحویل شود، افزود: باتوجه به منحصر‌به‌فرد بودن تونل‌نیایش در تاریخ مهندسی کشور، امیدوارم با همکاری اساتید و متخصصین معماری کشور به‌طرحی شایسته برای سردرورودی این پروژه‌ملی دست یابیم.گفتنی‌است دستیابی به اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه‌برگزاری این مسابقه و ثبت‌نام درآن ازطریق سایت امکـان‌پذیر است و به برگزیدگان این مسابقه جوایزی تعلق‌ می‌گیرد.

کد خبر 175493
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز