دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

اینجا محل تخلیه یا بازیافت زباله‌ها نیست.

 اینجا یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی ایران است که همانگونه که در عکس می‌بینید، به چنین سرنوشت شومی دچار شده است؛ البته سرنوشتی که خود ما رقم‌زننده آن هستیم. بله! اینجا بخشی از طبیعت سرسبز و خرم کوه سبلان است که عکس آن را یکی از شهروندان برای ما فرستاده است. طبیعت‌گردان و کوهنوردان هنگامی که قدم به طبیعت می‌گذارند، نخستین قانونی که به آن پایبند هستند، احترام به طبیعت است. با این وصف معلوم می‌شود افرادی که به این طبیعت زیبا آمده بودند، هیچ احترامی برای آن قائل نبوده و آن را متأسفانه به یک زباله‌دانی تبدیل کرده‌اند.

این در حالی است که کارشناسان محیط‌زیست، همیشه از اثرات منفی و زیانبار آلوده‌سازی‌ طبیعت بر جسم و روان انسان سخن گفته‌اند. به‌نظر می‌رسد که برخی از افراد تنها به تولید زباله اهمیت می‌دهند و به هر جا که پا می‌گذارند، آنجا را از فراوری خود بی‌نصیب نمی‌گذارند! خیلی عجیب است؛ ما که حاضریم مثلا برای چند ساعت پیک نیک در دل طبیعت، یک هندوانه 15کیلویی را هن‌و‌هن‌کنان در یک سربالایی با خود بکشیم، حاضر نیستیم یک کیسه پلاستیک چند ده گرمی را برای ریختن زباله‌هایمان همراه خود ببریم تا طبیعت به وضعیتی که در این عکس دیده می‌شود، دچار نشود!

شاید هم واقعا اضافه شدن همین چند‌ده‌گرم(کیسه زباله) به وسایل پیک‌نیک، تعادل ما را هنگام حمل آنها از بین ببرد و ما را به دره پرتاب کند، که در این صورت باید به افرادی که زباله‌ها را به این صورت در دل طبیعت رها کرده‌اند، حق داد و به دور‌اندیشی و احتیاط آنها آفرین گفت!

پارکینگ سیار

همه جور پارکینگ را دیده بودیم و حالا هم چشم ما به پارکینگ سیار روشن شده است. راستش بد نیست در سفرهای طولانی مدت، اگر خسته شدید، یکی از همین پارکینگ‌های سیار را که در عکس می‌بینید، اجاره کنید؛ به این طریق هم خستگی در می‌کنید و هم از دیدن منظره‌های طول راه به راحتی لذت می‌برید و هم مسیرتان را بدون وقفه ادامه می‌دهید. خب چه‌کسی بدش می‌آید که راحت یک جا بنشیند و کس دیگری رانندگی کند؟ اما راستش تا جایی که می‌دانیم، به غیر از نیسانی که در تصویر می‌بینید، هنوز هیچ خودروی دیگری این نقش را عهده‌دار نشده است.

به همین‌خاطر اگر خواستید از این پارکینگ‌های چندمنظوره استفاده کنید، حتما وزن و حجم و اندازه ماشین خود را درنظر داشته باشید، زیرا ممکن است خدای ناکرده سر از اورژانس دربیاورید. با این حال خیلی هم نمی‌توان به این دسته پارکینگ‌ها دل بست. منظورمان دقیقا همین چیزی است که در عکس می‌بینید. آنچه عکس نشان می‌دهد، مصداق مثل «کوری عصا‌کش‌ کوری دگر بود» است. همانگونه که در عکس دیده می‌شود؛

پیکانی که به ظاهر دارای نقص فنی است، بر پشت نیسانی قرار داده شده که از نظر وضعیت ظاهری دست‌کمی از پیکانی که دارد حمل می‌کند، ندارد. از همه اینها گذشته، پیکان با ریسمانی نازک و به شیوه‌ای کاملا ناشیانه روی وانت بسته شده است. با توجه به نحوه قرار گرفتن پیکان بر وانتی که صد البته برای چنین کاری ساخته نشده، هر آن احتمال وقوع خطری ناگوار برای راننده نیسان و دیگر رانندگان جاده می‌رود.

کد خبر 175217
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز