جمعه ۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

از قدیم گفته‌اند یک سوزن به‌خودت بزن یک جوالدوز به دیگران. درنظر داشتن این ضرب‌المثل در طول زندگی اجتماعی باعث می‌شود تا آدم مسائل را به‌طور همه‌جانبه‌تری ببیند و ارزیابی کند.

با این وصف، در برابر صحنه‌هایی از قبیل آنچه در عکس دیده می‌شود، چه می‌توان کرد؟ خانم بهاره‌الله‌دادی که این عکس را برای ما فرستاده، در توضیح کوتاهی زیر آن نوشته است؛ قرارگرفتن کانال‌های تاسیسات ساختمانی به‌خصوص در حالت فرسودگی، نمای ساختمان را تحت‌تأثیر قرار داده و سبب ایجاد منظر شهری نامناسب شده است.

برخورداری از شهری زیبا و آرامش‌بخش، جزئی از حقوق عمومی شهروندان است. در این راستا می‌توان به صاحبخانه‌ای که وصله ناجور تاسیسات ساختمانی، روی نمای ساختمانش اینچنین به شهر دهن‌کجی می‌کند، اعتراض کرد و از او خواست که کانال‌های کولر و سایر تاسیسات ساختمانی را تعویض کند و آنها را از داخل ساختمان بکشد.

با این حال خوب است که در این میان تنها به قاضی نرفت و همه مشکلات را متوجه یک نفر(صاحبخانه) نکرد. به‌ویژه آنکه در زمانی این شیوه کانال‌کشی کم و بیش رایج بوده و کسی هم به آن اعتراض نمی‌کرد؛ اما امروزه با تغییر نقشه شهر و تحول در زیبایی‌شناسی شهری، چنین مناظری زشت تلقی می‌شوند. از سوی دیگر، تغییر مسیر این کانال‌ها، متضمن تغییراتی در نقشه ساختمان و البته تحمیل هزینه‌هایی بر صاحبخانه است که با توجه به معضلات ریز و درشت اقتصادی در شرایط امروزی، معلوم نیست که وی توان پرداخت آن را داشته باشد؟

کد خبر 174760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز