یورو 2012 با رویارویی هلند و آلمان به اوج می‌رسد(ساعت23:15)؛ دو دشمن قدیمی که حساسیت بازیشان به‌دلیل شرایط پیچیده جدول گروه B بیشتر از همیشه شده است.

هلند که به‌عنوان یک مدعی قدم به تورنمنت گذاشته، پس از شکست غیرمنتظره روز اول مقابل دانمارک حالا حتی خطر حذف را هم احساس می‌کند و برای جبران لغزش روز اول چاره‌ای جز گرفتن سه امتیاز ندارد.هلند اما بیش از آنکه از رویارویی با یکی از مدعیان بزرگ تورنمنت هراسان باشد، نگران عملکرد ضعیف خط حمله‌اش در بازی اول است.

مهره‌های تهاجمی هلند مثل روبن، فان پرسی و آفلای در بازی اول بسیار بی‌دقت بودند و فرصت‌های زیادی را از دست دادند. پس از این بازی فان مارویک به خاطر نیمکت‌نشین کردن هونتلار تحت فشار زیادی قرار گرفت و آقای گل بوندس لیگا در این بازی قرار است جانشین آفلای شود.

مهاجم شالکه که در هشت بازی مرحله مقدماتی 12 گل زد تا بهترین گلزن این مرحله شود، در برابر دانمارک تنها در 19 دقیقه پایانی به میدان رفت. بازیکنان هلند دوشنبه قرار بود در محل تمرین با خبرنگاران گفت‌وگو کنند ولی مسئولان تیم اعلام کردند که هونتلار شامل این بازیکنان نخواهد بود. ظاهرا او بابت نیمکت نشینی در بازی اول ناراحت است و هلندی‌ها دوست نداشتند که مصاحبه او در آستانه بازی حساس با آلمان فضای تیم را به هم بریزد.

در خط دفاع هم بازگشت ماتیسن می‌تواند این نقطه از زمین را تقویت کند. هیتینگا، دیگر مدافع میانی هلند که در تنها گل زده دانمارک در بازی اول بدون اشتباه نبود، درباره بازی امشب می‌گوید: «این یک جنگ خواهد بود ولی باید ثابت کنیم که می‌توانیم قهرمان شویم. چاره‌ای جز پیروزی نداریم و بهانه‌ای هم برای ناکامی وجود ندارد.»

آلمان هم در بازی اول هرچند توانست پرتغال را با تک گل ماریو گومز شکست دهد ولی دروازه‌اش بارها تهدید شد و یواخیم لو خوب می‌داند که تکرار چنین نمایشی ممکن است به قیمت شکست مقابل هلند زخم خورده تمام شود. سرمربی آلمان می‌گوید: «ما قدم اول را به آرامی برداشتیم ولی می‌دانیم که بازی مقابل هلند متفاوت خواهد بود. ما قدم محکمی بر نداشتیم. در جام جهانی 2010 هم یک‌بار مثل بازی با پرتغال بودیم و پس از شکست‌دادن استرالیا، مقابل صربستان مغلوب شدیم.» لو هم می‌گوید که ممکن است تغییراتی در ترکیب تیمش به‌وجود بیاورد ولی حاضر به افشای آن نیست. او اضافه می‌کند که تحت‌تأثیر تغییرات هلند قرار نمی‌گیرد: «من روی تیم هلند تمرکز نمی‌کنم. این ما هستیم که باید برنامه بازی‌مان را دیکته کنیم و کیفیت بازی‌مان را نشان بدهیم.»

زننده گل آلمان در مقابل پرتغال، ماریو گومز بود که در هشت‌بازی یورو 2008 و جام جهانی 2010 نتوانسته بود گلی بزند و این ماجرا در رسانه‌های این کشور تبدیل به یک سوژه طنز شده بود. مهاجم بایرن مونیخ می‌گوید: «این بهترین و مهم‌ترین گل من برای تیم ملی بود.» گومز در لحظاتی گل زد که میروسلاو کلوزه آماده ورود به زمین می‌شد.

او اضافه می‌کند: «فوتبال عجیب است. می‌دانستم میرو روی نیمکت است و بالاخره به زمین می‌‌آید. دیدم که او منتظر ورود به زمین است ولی با خودم گفتم که یک فرصت دیگر خواهم داشت. بعد توپ روی سر من آمد.» باید دید امشب دوئل گومز با مهاجمان مشهور هلند مثل فان پرسی و هونتلار به نفع کدام‌یک به پایان می‌رسد.

این بازی هشتمین رویارویی دو تیم در مرحله نهایی تورنمنت‌های بزرگ و پنجمین رویارویی در جام ملت‌های اروپاست که آلمان سه بار و هلند دو بار به پیروزی رسیده و دو بازی هم مساوی شده است. دو تیم چند ماه پیش هم در یک بازی دوستانه به میدان رفتند که آلمان توانست به برتری 3 بر صفر برسد ولی شرایط این بازی قطعا متفاوت خواهد بود.

پرتغال در خطر

پرتغال، یکی دیگر از مدعیان این گروه هم مثل هلند در بازی اول مغلوب شد و امشب برای فرار از حذف باید بتواند دانمارک را شکست بدهد. پرتغال در بازی اول بدشانس بود و مقابل آلمان شایستگی کسب حداقل یک امتیاز را داشت ولی همین شکست کافی بود تا این تیم بر لبه پرتگاه قرار بگیرد. پرتغال در سال 2012 هنوز نتوانسته به پیروزی برسد و این موضوع فشار را روی بازیکنان این تیم بیشتر کرده است. دانمارک در بازی مقابل هلند برنامه‌ای دفاعی داشت و حالا که سه امتیاز دارد، به‌احتمال زیاد بسته‌تر از روز اول بازی خواهد کرد.

نانی که در برابر آلمان یکی از بهترین‌های پرتغال بود و بارها از فیلیپ لام عبور کرد، می‌گوید: «بازی مقابل دانمارک برای ما حیاتی است وچاره‌ای جز پیروزی نداریم. درصورت پیروزی، ما پیش از شروع بازی آلمان - هلند درموقعیت مستحکمی قرار می‌گیریم و سرنوشت صعود در دست خودمان خواهد بود. فکر نمی‌کنم دانمارک در این بازی تمایلی برای بازی هجومی داشته باشد.»

کد خبر 173899
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز