همشهری آنلاین: آلمان و یونان از ساعت 23:15 در ورزشگاه دانسیگ لهستان به قضاوت دامیر اسکومینا از اسلونی به دیدار هم رفتند تا دومین جدال مرحله یک چهارم نهایی را برگزار کنند.

 

ترکیب دو تیم:

germany flag  آلمان: نویر، هوملس، باداشتوبر، لام، بواتنگ، خدیرا، شواین اشتایگر، اوزیل، شورله، رویس، کلوزه

greece flag  یونان: سیفاکیس، مانیاتیس،‌زوالس، تورسیدیس، پاپالودوپولوس، ماکوس، نییس، کاتسورانیس، ساماراس، سالپیگانس

- آنگلا مرکل، صدراعظم ژرمن‌ها و همسر یواخیم لو، سرمربی تیم ملی این کشور برای تماشای بازی از نزدیک به محل انجام این بازی به شهر دانسیگ لهستان سفر کردند.

- حضور مقام ارشد سیاسی آلمان‌ها در این بازی باعث پیش کشیدن مباحث سیاسی موجود در سطح اروپا و میان این دو کشور شد. ستارگان تیم یونان در مصاحبه‌های قبل از بازی خود به همین منظور اظهار داشتند به زمین مسابقه خواهند رفت تا با کسب برد احتمالی، از سیاست‌های اقتصادی مرکل در قبال این کشور جنوب قاره انتقام بگیرند.

- تیتر روزنامه‌های امروز آلمان بیشتر به همین تنش های سیاسی میان دو کشور اختصاص داشت و حتی بیلد عنوان کرد کشورش تاکنون از نظر اقتصادی به یونانی‌ها کمک‌های زیادی کرده اما امروز و از طریق این بازی، محال است کمکی صورت گیرد.

- شایعه کمک رسانی ژرمن‌ها به یونانی‌ها این بار در میدان فوتبال چند ساعت مانده به مسابقه در برخی از سایت‌های خبری منتشر شد.

- در ابتدای این پیکار یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان با ایجاد 4 تغییر نسبت به بازی قبلی باعث تعجب همگان شد. وی جروم بواتنگ، ‌مدافع عضو بایرن را که در جدال با دانمارک دو اخطاره بود، به خط دفاع بازگرداند. همچنین به جای توماس مولر و لوکاس پودولوسکی از مارکو رویس و آندره شورله استفاده کرد. در خط آتش نیز برخلاف سه بازی قبلی از وجود میروسلاو کلوزه بهره گرفت.

- در تیم یونان نیز فرناندو سانتوس، سرمربی این تیم نیز به جای کاراگونیس، کاپیتان دو اخطاره ‌اش از وجود ماکوس در خط میانی اش سود جست. نتیجه این تغییرات سبب تحرک بیشتر درجناحین ژرمن ها شد.

یورو 2012 - دومین یک چهارم نهایی: آلمان یونان

یورو 2012 - دومین یک چهارم نهایی: آلمان یونان

دقیقه 39:

- تک گل فیلیپ لام کاپیتان آلمان‌ها / فیلیپ لام پشت محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و با شوتی محکم عاقبت قفل دروازه یونانی‌ها را گشود تا نیمه اول با برتری ژرمن ها به پایان برسد.

دقایق 54 و 60 و 66:

- یونان زد تا همه چیز به دقیقه اول برگردد.

goal

- آلمان دقیقه 60 دومین گل را زد و دقیقه 66 گل سوم را.

- دقیقه 73 آلمان بر رویاهای یونان نقطه پایان زد: گل چهارم.

- دقیقه 88 یونان یک پنالتی گرفت و فاصله را به دوگل رساند

- آلمان جدال منطقه یورو را در زمین فوتبال هم می‌برد

یورو 2012 - دومین یک چهارم نهایی: آلمان یونان

آنچه درباره دیدارهای یورو 2012 می‌خواهید:

more  جام ملت‌های اروپا / قهرمانان جام ملت‌های اروپاآشنایی با تیم‌های یورو 2012 / توپ رسمی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲

euro results

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۵