چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: مدیر کل امور رفاهی و تعاون فرهنگیان آموزش و پرورش به 360 هزار فرهنگی فاقد مسکن وعده داد که تا 5 سال آینده صاحب خانه می‌شوند.

علی قطب‌الدینی با بیان این که نیمی از درآمد فرهنگیان، صرف اجاره  خانه می‌شود، گفت: هیچ فرهنگی تا 5 سال آینده بدون مسکن نمی‌ماند.

به گزارش مهر، وی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مسکونی 1200 واحدی پونک فرهنگیان زنجان با بیان این که در حال حاضر 360 هزار، یعنی یک سوم فرهنگیان کشور فاقد مسکن هستند، اظهار کرد: واحد‌های 50 تا60 متری جوابگوی نیاز مسکن فرهنگیان نیست؛ چرا که با فرهنگ و مسائل شرعی و دینی همخوانی ندارد و این واحدها باید به حداقل 80 تا90 متری افزایش یابد.

ارتقای شغلی معلمان

همچنین عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بحث ارتقای شغلی حل شد و حق جذب 20 درصد معلمان نیز برطرف شده است.

فاطمه آجرلو اظهار داشت: از سوی دیگر ودیعه مسکن فرهنگیان که 30 میلیون ریال بود به 70 میلیون ریال اصلاح شد که این قدم خوبی برای حل مشکلات مسکن فرهنگیان است.
وی از تهیه لایحه بازنشستگی کامل با 25 سال سابقه خبر داد و اظهار داشت: این طرح نیز آماده طرح در صحن علنی مجلس است‌.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، مصوبه مستمری بگیران ، نظام هماهنگ پرداخت حقوق با تاکید بر فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش و به روز شدن حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش را از دیگر اقدامات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای فرهنگیان دانست.

وی تصریح کرد: زمان دست به دست کردن مسائل آموزش و پرورش به پایان رسیده و مسائل این وزارتخانه که زیر‌ساخت تمام مسائل کشور محسوب می‌شود باید با درایت و تعامل مسئولان بخش‌های مختلف برطرف شود.

آموزش تخصصی و مهارتی

مدیرکل دفتر ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد‌: 84 درصد از 5700 هزار  ساعت دوره آموزش ضمن خدمت معلمان در سال تحصیلی جاری ، تخصصی و مهارتی بوده است.

حسین نقوی درباره چگونگی ارتقای علمی معلمان یادآور شد: کلاس‌های ذکر شده تا 2 سال پیش بر اساس نیاز‌سنجی از این افراد بر گزار می‌شد و اکنون 2 سال است که کلاس‌های ضمن خدمت فرهنگیان هدفمند شده است.

کد خبر 17341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز