همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از در اختیار نداشتن تمامی بازیکنان ملی پوش دعوت شده، گفت: ما 11 بازیکن اصلی تیم ملی را در اختیار نداریم و مجبوریم به همین نفرات فعلی اعتماد کنیم، پس در انتها نگویید تیم ملی و منافع ملی در اولویت اول قرار داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، کارلوس کی روش پس از تمرین تیم ملی باز هم از در اختیار نداشتن تمامی بازیکنان تیم ملی گله‌ کرد و در پاسخ به این سوال که از روند آماده سازی تیم برای دو بازی ازبکستان و قطر رضایت دارید؟ گفت: چرا این سوال را می‌پرسید؟ مگر نمی‌بینید من با یک تیم نصف و نیمه تمرین می‌کنم، انتظار ما این بود که همه بازیکنان را در اختیار داشته باشم اما الان نیمی از تیم نیستند و در شرایط موجود باید به همین بازیکن فعلی اعتماد کنم.

 وی گفت: طبق برنامه‌ریزی که از ماه‌ها پیش کرده بودیم قرار بود در این مقطع زمانی اردوی تیم ملی را با تمامی بازیکنان برگزار کنیم، بنابراین نفراتی که انتخاب کردیم الان باید اینجا می‌بودند. فدراسیون سعی کرد این مشکل را حل کند اما واقعیت این است که نیمی از بازیکنان الان اینجا نیستند و این چیزی که برایش برنامه‌ریزی کرده بودیم احتمالا تصمیم باشگاه‌ها نیست، من از هشت ماه پیش برای برگزاری اردوی تیم ملی در این مقطع برنامه‌ریزی کرده بودم. از شما می‌پرسم در رسانه‌ای که کار می‌کنید 50 درصد از همکارانتان سرکار نیایند این به کار شما لطمه نمی‌زند؟‌ این را می‌گویم که بعدا نگویید همه از من حمایت کردند.

 وی ادامه داد: تاکنون هر کاری که از دست من برمی‌آمده انجام داده‌ام و تا ساعات دیگر لیستی از بازیکنان تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و استقلال که باید در تیم ملی باشند را اعلام می‌کنم. اگر آنها به اردو آمدند که هیچ و اگر نیامدند می‌توانند در خانه بمانند.

 کی‌روش تاکید کرد: بار دیگر براین موضوع که اهمیت زیادی دارد تاکید می‌کنم که از این پس دیگر کسی نگوید تیم ملی ایران و منافع ملی برای ما درجه اول اولویت‌ قرار دارد. ظاهرا اولویت اول باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان آسیا هستند. در این باره کاملا شفاف می‌گویم و تاکید دارم که نگویید تیم ملی در اولویت قرار دارد.

 وی ادامه داد: من به وضع موجود کاملا احترام می گذارم و هیچ مشکلی هم با آن ندارم، ولی نمی‌خواهم مشکل ساز هم باشم. اما فقط می‌گویم واقعیت این است که ما فقط می‌توانیم روی نفرات فعلی حاضر در اردو اعتماد و برنامه‌ریزی کنیم و سعی کنیم با بهره‌گیری از آن‌ها بهترین نتایج را به دست آوریم. برنامه من مشخص است اما واقعیت‌ها را می‌گویم. اوضاع فعلی را کاملا درک می‌کنم اما تیم ملی هم باید به بهترین شکل آماده شود.

 سرمربی تیم فوتبال ایران مثالی را برای توضیح بیشتر حرف‌هایش بیان کرد و گفت: وقتی از مدت‌ها پیش به کسی می‌گویند باید از اینجا به اصفهان بروید و بعد توضیح می‌دهند می‌توانید از راه اتوبان به اصفهان بروید، طبیعتا من هم روی این سفر از طریق اتوبان برنامه‌ریزی می‌کنم. اما زمان سفر که می‌رسد می‌گویند نمی‌توانید از اتوبان به اصفهان بروید. من هم باید واقعیت را بپذیرم و بگویم سعی می‌کنم از راه دیگر به این شهر بروم. در نهایت اگر چند ساعت دیر به اصفهان رسیدم دیگر نباید بگویند مثلا چرا چهار ساعت دیر رسیدی. چون اتوبان در اختیار من نبوده است. آیا منظورم برای شما روشن بود؟

 وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون از قبل به شما قول داده بود این مشکل را حل کند؟ پاسخ داد:‌ برنامه‌های ای.اف.سی از قبل مشخص بود اما پس از جلساتی که با مسئولان سازمان لیگ ایران داشتیم قرار شد آن‌ها این مشکل را حل کنند. اما الان فهمیدیم پس از جلساتی که داشتند تاریخ برگزاری بازی‌های پلی آف لیگ قهرمانان نه تنها به هفته‌های بعد و به ماه‌های بعد موکول نشده بلکه یک هفته هم زودتر برگزار می‌شود. درست وسط اردوی آماده سازی تیم ملی!

 کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا عزیزمحمدی رئیس وقت سازمان لیگ به شما قول داده بود این موضوع را حل می کند؟ اظهار کرد: او هیچ قولی به ما نداده بود. فقط برنامه‌ریزی این بود که سعی کنند بازی‌های این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد برگزار شود. ببینید در اروپا فینال لیگ قهرمانان بین تیم‌های بایرن مونیخ و چلسی 15 می برگزار می‌شود و بعد از آن بازیکنان این تیم‌ها در اردوهای تیم‌های ملی‌شان شرکت می‌کنند. ممکن است از این تیم‌ها چند بازیکن ملی پوش باشند اما الان در این جا 11 بازیکن تیم ملی در اختیار تیم‌هایی هستند که باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند، قطعا الان ازبکستان و قطر که شاید فقط سه بازیکن ملی پوش در لیگ قهرمانان داشته باشند نسبت به وضع ما ابراز خوشحالی می‌کنند، چون خودشان تقریبا با تیم‌های کامل تمرین کرده اما در اینجا 11 بازیکن را در اختیار نداریم، الان حقایق عوض شده و ما چاره‌ای نداریم جز این که روی همین نفرات فعلی برنامه ریزی کنیم تا موفق باشیم. واقعیت این است که باید از دیروز بازیکنان در اردوی تیم ملی حاضر می‌شدند. اما اگر نیستند من دیگر چیزی نمی‌دانم و فقط سعی می کنم راه حل‌ها را بگویم و به آن‌ها عمل کنم. باز هم می‌گویم به همین نفرات فعلی اعتماد خواهم کرد و تنها چیزی که باید متوجه آن باشید همین است و دیگر این که در انتهای کار به من نگویید که به تو اتوبان داده بودیم.

 وی در پاسخ به این سوال آیا فدراسیون را مقصر این موضوع می‌دانید؟ گفت: این مسئله فقط دست فدراسیون نبود بلکه ای.اف.سی وسازمان لیگ هم در این موارد نقش داشته‌اند. مجموعه‌ای از شرایط باعث شد که وضع فعلی برای ما بوجود آید. من سرمربی تیم ایران هستم و سعی می‌کنم تیمم را با بهترین آمادگی روانه مسابقات کنم و بهترین نتایج را بگیرم.

 کی‌روش در پایان خاطرنشان کرد: این آخرین باری است که روی این مسئله صحبت می‌کنم. چرا که ذهن من الان باید روی مسابقات تیم ملی و نحوه ورود به جام جهانی متمرکز باشد، اگر کسی حمایت نکرد و امکانات کامل را به ما نداد من نمی‌توانم از این به بعد باز هم خود را درگیر این مسائل کنم و فقط باید روی بازی‌های تیم ایران متمرکز باشم. بارها تکرار کردم که جام جهانی برای تیم ایران از الان شروع شده است، رقبای اصلی ما برای صعود به جام جهانی ازبکستان و قطر هستند و این همان دلیل اصلی است که به خاطرش این همه تاکید می‌کنم و می‌خواهم تیم ایران با تمامی نفرات و بیشترین میزان آمادگی به دیدار این دو حریف برود.

کد خبر 170893
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز