در روزهای پرحاشیه تیم ملی، کارلوس کی‌‌روش به‌دنبال پیاده‌کردن‌ برنامه‌هایش است و به همین دلیل، تیم ملی صبح دیروز در مسابقه‌ دوستانه به مصاف تیم زیر 22سال رفت و شکست خورد.

این مسابقه در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی برگزار شد و 2 تیم در 2 وقت 40‌دقیقه‌ای به میدان رفتند.بنا به تشخیص کارلوس کی‌روش در هر نیمه 3بازیکن تیم ملی بزرگسالان در تیم ملی زیر 22سال بازی کردند که در نیمه اول پژمان نوری، جواد نکونام و محمد قاضی و در نیمه دوم کریم انصاری‌فرد، رضا حقیقی و احسان حاج‌صفی در ترکیب تیم ملی زیر22 سال قرار گرفتند. البته در نیمه دوم محمد قاضی به‌دلیل آسیب‌دیدگی از ترکیب تیم ملی بزرگسالان خارج شد و دوباره کریم انصاری‌فرد به ترکیب تیم ملی بزرگسالان بازگشت.

گل‌های این دیدار را میلاد غریبی در دقیقه 15، کریم انصاری فرد در دقیقه 59 و فرشاد احمد‌زاده در دقیقه 63 برای تیم ملی زیر22‌سال و گل‌های ایران را جواد نکونام در دقیقه 45 از روی نقطه پنالتی و قاسم دهنوی در دقیقه 60 برای تیم ملی بزرگسالان به ثمر رساندند. بدین‌ترتیب، علیرضا منصوریان سرمربی تیم زیر 22سال توانست مردان کی‌روش را شکست دهد. تیم ملی پیش از این با تیم‌های موریتانی و موزامبیک مسابقه دوستانه برگزار کرده بود و کی‌روش نیز با دعوت از بازیکنان جوان سعی دارد بازیکنان مورد نظر خود را برای مسابقه‌های مهم پیدا کند.

کی‌روش و باشگاه‌ها

پژمان منتظری، مدافع باشگاه استقلال هم به لیست آماده‌باش‌های تیم ملی اضافه شد. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی که به 10بازیکن استقلال، پرسپولیس و سپاهان آماده‌باش داده اما تاکید کرده بود که فهرست تیم ملی نهایی نیست، پژمان منتظری را هم به این لیست اضافه کرد. به این ترتیب پس از دیدارهای دوم و سوم خرداد لیگ قهرمانان، فهرست نهایی تیم ملی اعلام خواهد شد تا بازیکنان در اسرع وقت، خود را به اردوی ترکیه برسانند. البته پیش‌تر باشگاه استقلال، پرسپولیس و سپاهان نسبت به تصمیم کی‌روش واکنش نشان داده و معتقد بودند که دعوت از ملی‌پوشان در زمان برگزاری مسابقه‌های لیگ قهرمانان منطقی نیست.

اظهارنظر مربیان این سه‌تیم از سوی کی‌روش بی‌پاسخ نماند تا همین مسئله حاشیه‌های زیادی به‌وجود بیاورد.غلامحسین پیروانی، سرمربی سابق تیم امید ایران که او هم مشکلاتی مشابه کی‌روش را تجربه کرده، در این رابطه می‌گوید: «کی‌روش راست می‌گوید. وقتی این بازیکنان نباشند احتمال اینکه تیم ملی لطمه بخورد خیلی زیاد است. تیم ملی بازی حساسی دارد و باید برای آماده‌سازی‌ خود همه بازیکنانش را در اختیار داشته باشد.»

او اضافه می‌کند: «البته باشگاه‌ها هم حق دارند. میلیاردها پول خرج بازیکنانشان کرده‌اند که در آسیا موفق باشند، طبیعی است که مربی‌ها دوست دارند، بازیکنان اصلی خود را در اختیار داشته باشند. زمانی که من مربی تیم ملی امید بودم هم همین مشکل را داشتم. خود کفاشیان هم اذعان داشت که من در آن زمان ضربه زیادی خوردم. او و عزیزمحمدی هر قدر تلاش کردند، نتوانستند بازیکنان را به تیم ملی امید بیاورند و تیم من علنا ضربه خورد.»

او در پاسخ به این سؤال که چه راه‌حلی برای این مشکل وجود دارد، تاکید می‌کند: «هیچ راهی وجود ندارد. کی‌روش دوست دارد همه بازیکنانش را در اختیار داشته باشد و ترکیب تیمش را کامل کند، اما وقتی بعضی از بازیکنان نیستند برنامه‌هایش به هم می‌خورد. امیدوارم تیم ملی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی موفق باشد، اما با این وضعیت پیش آمده ما نگران هستیم. ضمن اینکه بازی‌های تدارکاتی تیم ملی هم چندان مناسب نبوده و این تیم هنوز محک جدی نخورده است؛ در حالی که ما مقابل قطر در مرحله قبل به مشکل خورده بودیم.»

تیم ملی صبح فردا برای برپایی یک اردوی 12روزه عازم ترکیه خواهد شد و در این اردو یک دیدار تدارکاتی با تیم ملی آلبانی برگزار خواهد کرد. بنابراین، تمرینات این تیم امروز به پایان می‌رسد. 

کد خبر 171154
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز