سایت فدراسیون فوتبال ازبکستان نام 33بازیکن را به عنوان اسامی تیم ملی ایران برای مسابقه با تیم ملی این کشور اعلام کرد.

در این فهرست نام بازیکنانی چون اشکان دژاگه هم دیده می‌شود؛ مهاجم وولفسبورگ که به‌تازگی مصدوم شد و فعلا نمی‌تواند بازی کند. علیرضا شهاب، پزشک تیم ملی درباره وضعیت آسیب‌دیدگی اشکان دژاگه می‌گوید: «دژاگه 9‌اردیبهشت مصدوم شد و پس از مکاتباتی که ما با پزشکان تیم وولفسبورگ داشتیم، قرار شد پرونده پزشکی اشکان را برای پزشکان تیم ملی بفرستند تا بتوانیم درباره میزان آسیب‌دیدگی و زمان بهبودی او نظر بدهیم. همسترینگ خارجی پای دژاگه دچار پارگی شده و پزشک تیمش دوری 8‌ هفته‌ای او از میادین را برای طی دوران درمان و انجام تمرینات سبک، پیش‌بینی کرده است.

بنابراین دژاگه نمی‌تواند در دیدار رفت تیم ملی مقابل تیم‌های ازبکستان و قطر حضور داشته باشد اما تا زمان بازی با لبنان در شهریورماه به آمادگی مطلوب خواهد رسید.» در این سایت آمده است که در مسابقه برابر ازبکستان، ایران به غیر از اشکان دژاگه، تمامی لژیونرهای خود را در اختیار خواهد داشت. جالب اینکه در این فهرست بازیکنانی مثل مازیار زارع، غلامرضا رضایی و هادی نوروزی هم حضور دارند؛ ملی‌پوشان پرسپولیس که در هفته‌های اخیر عملکرد ضعیفی در ترکیب تیمشان داشتند.

بازگشت کی‌روش

کارلوس کی‌روش عصر دیروز به تهران بازگشت. سرمربی تیم ملی که بعد از مسابقه تیم ملی با موزامبیک به دبی سفر کرده بود، اکنون در تهران به سر می‌برد. تیم ملی پیش از دیدار با ازبکستان به ترکیه می‌رود و قرار است 2 دیدار دوستانه در این کشور برگزار کند.

با وجود پیگیری کادر فنی برای انجام 2بازی تدارکاتی، هنوز هیچ حریفی قطعی نشده است. قرار بود تیم ملی در ترکیه با عراق بازی کند اما این مسابقه لغو شد و از آلبانی به‌عنوان حریف جایگزین و احتمالی نام برده می‌شود. البته فدراسیون مشغول مذاکره با نمایندگان این تیم بوده اما هنوز توافقی حاصل نشده است. آلبانی فعلا تنها تیمی است که مسئولان تیم ایران به‌عنوان حریف تدارکاتی انتخاب کرده‌اند. به نظر می‌رسد دیگر بازی تدارکاتی نیز که قرار بود در پایان اردوی تهران برگزار شود به‌دلیل پیدا نشدن حریف، منتفی است.

تیم ملی پیش‌تر نیز برای انتخاب حریفان تدارکاتی به مشکل برخورده بود؛ چنان‌که بعد از منتفی‌شدن مسابقه دوستانه تیم ملی با امارات، این تیم 2 مسابقه دوستانه با موریتانی و موزامبیک انجام داد؛ 2 مسابقه‌ای که با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد و خیلی‌ها حریفان تدارکاتی تیم ملی را مناسب ندانستند.

گفته می‌شود تمرینات تیم ملی به‌زودی در تهران آغاز می‌شود. تمرین در تهران بخش اول اردوی تیم ملی به حساب می‌آید و بخش دوم تمرینات نیز در ترکیه برگزار خواهد شد. با پایان یافتن 2 اردوی تیم ملی، مردان کی‌روش آماده بازی با ازبکستان خواهند شد.

33 بازیکن تیم ملی

اسامی ملی‌پوشان ایران که روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال ازبکستان قرار گرفته، به این شرح است: سید مهدی رحمتی، شهاب گردان، علیرضا حقیقی، محسن فروزان، سید جلال حسینی، هادی عقیلی، شجاع خلیل زاده، پژمان منتظری، خسرو حیدری، حسین ماهینی، احسان حاج‌صفی، مهرداد پولادی، مازیار زارع، رضا حقیقی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، پژمان نوری، محمد نوری، علی کریمی، قاسم حدادی‌فر، جواد نکونام، اشکان دژاگه، فریدون زندی، محسن مسلمان، احمد حسن‌زاده، کریم انصاری فرد، هادی نوروزی، محمد قاضی، آرش افشین، میلاد میداوودی، محمد غلامی، محمدرضا خلعتبری و غلامرضا رضایی.

نمازی: انتشار لیست تیم ملی یک اقدام غیرحرفه‌ای بود

در شرایطی فهرست تیم ملی از سوی برخی سایت‌ها اعلام شد که مربی تیم ملی انتشار لیست محرمانه بازیکنان تیم ملی را یک اقدام کاملا غیرحرفه‌ای از سوی ازبک‌ها می‌داند. امید نمازی در واکنش به انتشار لیست بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران که روی خروجی سایت رسمی فدراسیون فوتبال ازبکستان قرار گرفت، می‌گوید:

«این یک اقدام کاملا غیرحرفه‌ای بود. ما لیست محرمانه‌ای از بازیکنان را برای دریافت ویزا و انجام مراحل مقدماتی کار فرستاده بودیم و این لیست به هیچ وجه نباید منتشر می‌شد!» لیست 33 نفره تیم ایران در شرایطی اعلام شد که هنوز هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر برگزار نشده و قهرمان مشخص نشده است. 

کد خبر 169720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز