یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آزمون بین المللی تیمز - TIMSS - گفت: دو درس ریاضی و علوم در سال 91 غنی سازی می‌شوند تا جایگاه ایران در این آزمون ارتقا یابد.

ابراهیم سحرخیز

آزمون جهانی تیمز - TIMSS - با هدف مطالعه روند بین‌المللی آموزش و یادگیری ریاضی و علوم یکی از گسترده‌ترین پژوهش‌های بین المللی است که به وسیله انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - IEA - از سال 1955 میلادی هر چهار سال یک بار در سطح جهان به صورت هماهنگ انجام می‌شود.

ابراهیم سحرخیز افزود: در سال آینده، محتوای کتاب‌های درسی علوم و ریاضی در دوره‌های راهنمایی و دبیرستان با آزمون بین المللی تیمز متناسب سازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر برنامه‌های سال آینده آموزش متوسطه، افزایش میزان مشارکت دبیران در تدوین محتوای جدید برنامه درسی است که در قالب برنامه درس ملی برای نظام جدید آموزشی (6.3.3) نوشته می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش همچنین از اجرایی شدن نظام ارزشیابی معلمان در تابستان سال 91 در کشور خبر داد.

سحرخیز به ایرنا گفت: در این نظام معلمان براساس توانمندی‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود سطح بندی و امتیازبندی می‌شوند.

وی تاکید کرد: سنجش و ارزشیابی جزو جدانشدنی تعلیم و تربیت به شمار می‌رود که بدون استمرار دقیق آن، رسیدن به اهداف مورد نظر به صورت مطلوب ناممکن خواهد بود.

کد خبر 164452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز