استقلال عصر دیروز یک فرصت ایده آل را برای نزدیک شدن به سپاهان از دست داد.شاگردان پرویز مظلومی می‌توانستند با شکست‌دادن راه‌آهن به 2 امتیازی تیم صدرنشین برسند ولی در نهایت با تساوی 2-2 مقابل حریف خود متوقف شدند.

فوتبال - تیم استقلال

این سومین بازی پیاپی بود که استقلال طعم پیروزی را نچشید و آبی‌های تهران در این سه‌بازی مقابل پرسپولیس شکست خوردند و با سایپا و راه‌آهن هم مساوی کردند. آنها در این سه‌دیدار 7 امتیاز از دست دادند و شاید ازدست‌دادن این امتیازها برای آبی‌پوشان پایتخت، گران تمام شود.

بازی در شرایطی شروع شد که تعداد تماشاگران استقلال در ورزشگاه آزادی حتی به 3هزار نفر هم نمی‌رسید. نکته مهم در مورد ترکیب استقلال این بود که فریدون زندی هافبک بازیساز و چپ پای آبی‌ها در بین نفرات اصلی قرار نداشت و قابل پیش‌بینی بود که استقلال در بازیسازی دچار مشکل شود. هنوز 3دقیقه از بازی نگذشته بود که راه‌آهن گل اول را به ثمر رساند. در این لحظه بهادر عبدی از پشت محوطه جریمه با ضربه نوک پا اقدام به شوتزنی کرد که توپ به شکل باورنکردنی به تور دروازه چسبید و مهدی رحمتی هم فقط نظاره‌گر بود که ضربه عبدی چگونه وارد دروازه شد.

استقلال که بازی ضعیفی را به نمایش می‌گذاشت در دقیقه 16گل دوم را هم دریافت کرد و این حسین کاظمی هافبک سابق آبی پوشان بود که روی یک کرنر با ضربه سر دروازه رحمتی را باز کرد.استقلال بعد از این تا حدودی جریان بازی را در اختیار گرفت، در دقیقه 25 بود که سانتر حیدری از جناح راست با تعلل مدافعان راه آهن همراه شد و جی لوید ساموئل با یک ضربه بغل پای محکم تور دروازه حریف را به لرزه درآورد.بعد از این گل، شاگردان مظلومی فشار زیادی روی دروازه راه آهن آوردند و حریف استقلال هم عقب کشیده بود.

راه‌آهن در تلاش بود تا نیمه اول را با برتری به رختکن برود و در نهایت هم به خواسته ‌اش رسید تا 45دقیقه اول با برتری 2بر یک شاگردان دایی به پایان برسد. استقلال نیمه دوم را با یک تعویض آغاز کرد و فریدون زندی جایگزین کیانوش رحمتی شد. همین تعویض در دقایق ابتدایی نتیجه داد و استقلال در دقیقه 52 روی ضربه کرنر زندی به گل رسید.در این لحظه سانتر زندی با ضربه سر محسن یوسفی روی تیر دوم فرود آمد و پژمان منتظری با ضربه سر، گل دوم را وارد دروازه راه‌آهن کرد. استقلال در حالی به گل دوم رسید که تیم دایی فقط به فکر دفاع بود و از همین موضوع ضربه خورد. بعد از گل دوم، دایی تازه به فکر انجام بازی تهاجمی افتاد و ابتدا علیرضا عباسفرد و سپس محمود امنه را وارد زمین کرد و مظلومی هم با بیرون کشیدن میداوودی، اسماعیل شریفات را به زمین آورد.

انتظار می‌رفت بعد از گل تساوی استقلال، بازی هیجان بیشتری به‌خود بگیرد ولی اکثر لحظات بازی در میانه میدان جریان داشت و این دیدار در نهایت با تساوی 2-2 به پایان رسید.این نتیجه برای استقلال که در کورس قهرمانی قرار دارد به هیچ عنوان خوشایند نبود و بیش از همه سپاهان و تراکتور را خوشحال کرد.

پیروزی ذوب‌آهن

روز گذشته 2بازی دیگر هم انجام شد که ذوب‌آهن در اصفهان صبا را شکست داد و شاهین بوشهر هم در زمین خودش مقابل صنعت نفت با تساوی متوقف شد. ذوب‌آهن در حالی مقابل صبا به پیروزی رسید که محمد قاضی در دقیقه 61 گل اول را زد ولی یک دقیقه بعد رضا عنایتی از روی نقطه پنالتی گل مساوی را به ثمر رساند.این پایان ماجرا نبود و ذوب آهن سرانجام در دقیقه 91 توسط پیام صادقیان به گل رسید تا 3 امتیاز را بگیرد.

شاهین هم مقابل صنعت نفت با تساوی 1-1 متوقف شد که هادی شکوری در دقیقه ۲۳ برای شاهین و عماد حسن محمود در دقیقه ۸۴ برای نفت گلزنی کردند.گفتنی است که بازی‌های هفته بیست و هفتم فردا به پایان می‌رسد که تراکتورسازی در یک بازی حساس و تعیین‌کننده میزبان سپاهان خواهد بود و پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی به مصاف مس کرمان خواهد رفت.

کد خبر 163262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز