چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با اعلام تخصیص حدود 80 درصدی بودجه عمرانی مترو تهران، گفت: با این وجود هنوز تجهیزات واگن‌های درگمرک مانده ترخیص نشده است.

 مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه دولت برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی نسبت به تخصیص بودجه عمرانی مترو تهران اقدام می‌کند اظهارکرد: رایزنی‌هایی از سوی شورا انجام گرفته تا تخصیص اعتبارات مصوب مجلس برای حوزه عمرانی مترو صددرصد شود که هنوز این موضوع محقق نشده است.

 چمران تاکید کرد: امیدمان برای ترخیص این واگن‌ها به تحقق اعتبار یک میلیارد دلاری از محل صندوق توسعه ملی است که به قطارشهری تهران اختصاص یافته است.

 رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیاری از مراحل اداری مربوط به تحقق اعتبار صندوق توسعه ملی انجام گرفته است، در پاسخ به اینکه آیا شهرداری تهران بانک عامل خود را برای استفاده از این اعتبارات معرفی کرده است،  گفت: شهرداری اخیرا بانک عامل خود را معرفی کرده، اما بانک‌های عامل مشکلاتی دارند و برای تصویب در هیات مدیره ضمانت‌هایی را مطالبه می‌کنند.

 چمران با تاکید بر اینکه که تمامی ضمانت‌های مطالبه شده از سوی بانک‌ها توسط شهرداری تامین شده است، یادآور شد: حتی شورای شهر تهران نیز در این رابطه ضمانت‌نامه‌ای را ارائه کرده و وزیر کشور نیز دستور پرداخت این اعتبارات را صادر کرده است.

 رئیس شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با وجود ارائه تمامی ضمانت‌های خواسته شده، به زودی زمینه استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مترو فراهم شود تا بدین‌ترتیب بتوان نسبت به ترخیص تجهیزات واگن‌های مترو از این محل اقدام کرد.

کد خبر 162957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز