از ابتدای ماه جاری زمان سرویس‌دهی قطارها در خطوط چهارگانه شرکت مترو تا ساعت یک بامداد افزایش یافته و این برنامه تا پایان اسفند ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت بهره‌برداری مترو تهران اعلام کرده است که در راستای اجرای طرح فراگیر استقبال از بهار در شهرداری تهران و به‌دلیل اینکه با توجه به شروع خریدهای شب عید تعداد مسافران افزایش چشمگیری می‌یابد، این شرکت در یک برنامه هماهنگ از اول اسفند با تمام توان ظرفیت ناوگان خود را جهت انجام این مأموریت آماده و تجهیز کرده است. به همین منظور از ابتدای ماه جاری زمان سرویس‌دهی قطارها در خطوط چهارگانه شرکت مترو تا ساعت یک بامداد افزایش یافته و این برنامه تا پایان اسفند ادامه دارد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، اختصاص سرویس‌های فوق‌العاده به مسافران را جزو طرح استقبال از بهار یاد کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم در طرح مذکور به اهداف مورد نظر خود برای جابه‌جایی بیشتر مسافران برسیم، سرفاصله حرکت قطارها را نیز کاهش می‌دهیم.

محمد قلی‌ها خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در قالب این طرح و با استفاده از ظرفیت خطوط چهارگانه و 74 ایستگاه مسافری و نیز 119 رام قطار روزانه افزون بر 2میلیون سفر با مترو انجام پذیرد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درخصوص آمادگی بخش‌های عملیاتی و فنی این شرکت در استقبال از این طرح، گفت: قطارها به‌منظور انجام هر چه بهتر ماموریت خود در این طرح به‌طور ویژه سرویس و تعمیر شده‌اند و اقدامات لازم درخصوص پله‌های برقی، آسانسورها و خطوط ریلی نیز صورت گرفته است. به گفته قلی‌ها، برای خدمت به حجم انبوه مسافران در ایام اسفند به‌طور ویژه اکیپ‌های امدادی و اورژانس نیز در ایستگاه‌های مسافری امام‌خمینی(ره)، علم‌و‌صنعت، صادقیه، کرج، شهرری و شهید بهشتی در آماده‌باش هستند و تجهیزات اطفای حریق و نیز کپسول‌های آتش‌نشانی در همه ایستگاه‌ها استقرار پیدا کرده است.

کد خبر 161292
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز