گروه شهری: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در اجرای قوانین مربوط به مترو مقاومت می‌کند، گفت: مردم با هل و فشار سوار مترو می‌شوند.

 محمدرضا باهنر در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون قانون استفاده ۲ میلیارد دلاری متروی کلانشهرها از صندوق توسعه ملی اجرایی نشده است؟ گفت: اشکالاتی در این زمینه وجود دارد. وی ادامه داد: اگر دولت یک قانون را اجرا نکند عیب است. به گزارش فارس، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته دولتی نداشتیم که بگوید من قانون را اجرا نمی‌کنم، گفت: اما در حال حاضر در برخی مواقع این اتفاق رخ می‌دهد.

باهنر ادامه داد: اگر مجلس ۱۰۰ قانون تصویب کند و دولت ۹۹ مورد آن را اجرا کند و یک مورد را هم اجرا نکند، خطاست. وی به بحث مترو و مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: دولت نخواسته قانون مترو را اجرایی کند ما موضوع را دنبال کردیم و حتی کار به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز کشیده شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که با فشارهای وارده بخشی از پول‌ها پرداخت شده است، گفت: اما مقاومت بی‌مورد دولت باعث شده گرفتاری‌هایی در مترو ایجاد شود. به گفته باهنر یکی از کارشناسان کمیسیون اصل ۹۰ کتابچه‌ای درباره مترو نوشته است، در مورد اینکه چه کش و قوس‌هایی بین دولت و شهرداری در این زمینه وجود داشته است. وی در پاسخ به این پرسش که چرا این قانون اجرایی نمی‌شود؟

گفت: دولت قبول ندارد و اجرا نمی‌کند، البته فشارهایی وارد کرده‌ایم. به گفته باهنر عدم‌اجرای این قانون باعث شده خسارت زیادی به مردم وارد شود. وی با تاکید بر این موضوع که جمعیت تهران سرریز شده است، به فارس گفت: باید برای این جمعیت سرریز فکری کرد باید بتوانیم حمل‌ونقل خوبی برای آنها ایجاد کنیم. وی ادامه داد. البته ایجاد شهرک‌های جدید باعث می‌شود این افراد در آنجا ساکن شوند وقتی ما برای آنها سیستم مترو را توسعه دهیم آنها می‌توانند روز برای کار به پایتخت بیایند و شب برای استراحت به این شهرک‌ها مراجعه کنند.وی به واگن‌های مترو که در بندرعباس مانده‌ و متروکه شده‌اند اشاره کرد و گفت: متأسفانه این محموله در گمرک مانده درحالی‌که مردم با هل سوار مترو می‌شوند و این جفا به مردم است. باهنر با بیان اینکه وضعیت تردد مردم در مترو بسیار سخت است، گفت: مردم از این شرایط ناراضی هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دعوا باید تمام شود؛ چراکه دود این مشکلات به چشم مردم می‌رود. وی با تأکید بر اینکه لج‌بازی‌ها در مترو بالا گرفته است، گفت: مسئولان باید همدلی کرده و هر چه سریع‌تر این مشکلات را برطرف کنند. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال تعداد مسافران مترو بیشتر می‌شود، گفت: مسئولان امر برای رفع مشکلات مردم اقدامات اساسی انجام دهند تا شهروندان به‌راحتی از این سیستم استفاده کنند.

به گزارش همشهری، اجرا نکردن قانون پرداخت 2 میلیارد دلار به مترو تهران در کلانشهرها از سوی دولت، توسعه و تجهیز قطارهای درون‌شهری را با مشکل روبرو کرده است.

کد خبر 162354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز