مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه صبح روز گذشته در مراسم تست گرم ادامه خط 4 از ایستگاه میدان آزادی تا ایستگاه ارم سبز، از اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز ترخیص قطارهای مترو از سوی شهرداری تهران خبر داد.

هابیل درویش با اعلام این خبر به همشهری گفت: خط 4متروی تهران در ایستگاه ارم سبز با خط 5 در مسیر تهران - کرج تقاطع خواهد داشت و مسافران مترو در خط تهران - کرج می‌توانند علاوه بر ایستگاه صادقیه از طریق این ایستگاه به خطوط پرظرفیت متروی تهران راه یابند. وی در ادامه با اشاره به مسیر 4کیلومتری و 3 ایستگاه آماده بهره‌برداری در این مسیر تاکید کرد: امروز(شنبه) تست نهایی این ایستگاه به پایان رسید و تا چند روز آینده هم آماده بهره‌برداری خواهد شد که بدین‌وسیله از شلوغی ایستگاه صادقیه و مسیر خط2 نیز کاسته می‌شود. به گفته درویش تست سرد این ایستگاه 20روز پیش انجام شد و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل مترو همچنین در پاسخ به همشهری درباره ترخیص نشدن قطارهای مترو از بندرعباس و شلوغی مترو در روزهای آخر سال نیز اظهار داشت: جا دارد این خبر را از همین جا به اطلاع شهروندان برسانم که با همت شهرداری تهران، مبلغ 120میلیارد تومان برای این منظور درنظر گرفته شده است که با استفاده از این اعتبار 177 واگنی را که در گمرک بندرعباس قرار دارند ترخیص خواهیم کرد.وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مورد افزایش تعداد سفرها به 3میلیون نفر در روز درصورت تامین ورود واگن‌های مورد اشاره به خطوط مترو گفت: درهر حال اصل کار، ترخیص این واگن‌ها از بندرعباس بود که به همت شهرداری تهران بالاخره میسر شد و بعد از آن مدتی کوتاه برای مونتاژ قطعات این واگن‌ها باید صرف شود که فکر می‌کنم بعد از ترخیص، 20روز فرصت لازم باشد.درویش درباره چگونگی عملکرد دولت و پرداخت تعهداتش در قبال مترو گفت: هنوز از 244میلیارد تومانی که باید دولت به مترو پرداخت می‌کرد 94میلیاردتومان باقی مانده و 150میلیاردتومان پرداختی هم طبق وعده‌های داده شده در چند روز آتی محقق پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در بخش دیگری از مصاحبه‌خود با همشهری از افتتاح ایستگاه متروی نیروی هوایی تا پایان سال خبر داد و گفت: این ایستگاه در ادامه خط 4مترو در شرق تهران بین خیابان‌های 4 و 5نیروی هوایی قرار دارد. همچنین وی درباره بهره‌برداری از خط 3 حدفاصل چهارراه ولی‌عصر تا خیابان شهید بهشتی اظهار داشت: متأسفانه به‌دلیل نوسانات ارزی و افزایش بهای تجهیزات مورد نیاز، بهره‌برداری از این خط تا حدودی به تاخیر افتاده است اما در اسرع وقت این مسیر نیز آماده استفاده شهروندان خواهد شد.

کد خبر 163236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز