همشهری آنلاین: فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته‌ اصغر فرهادی جایزه‌ بهترین فیلم خارجی را از جوایز اسپریت 2012 دریافت کرد.

فیلم ایرانی

ایسنا نوشت: بیست‌وهفتمین مراسم سالانه‌ اعطای جوایز فیلم مستقل "اسپریت" آمریکا که از شاخص‌های اصلی موفقیت فیلم‌ها در جوایز اسکار به شمار می‌رود درحالی شب گذشته برگزار شد که امیدهای نماینده‌ ایران برای درخشش در جوایز اسکار پررنگ‌تر شد.

در مراسم دیشب فیلم "جدایی نادر از سیمین" ساخته‌ اصغر فرهادی جایزه‌ بهترین فیلم خارجی را در حضور آثار سرشناسی چون "مالیخولیا" فون‌تریر"پسری با یک دوچرخه" برادران داردن دریافت کرد.

"جدایی نادر از سیمین" که دو روز قبل جایزه‌ بهترین فیلم خارجی جوایز سزار فرانسه را دریافت کرد، ماه گذشته برند‌ه‌ جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز گلدن گلوب شد و نامزد نهایی جایزه‌ اسکار بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم‌نامه‌ اصلی است.

برنده‌ جایزه‌ خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره‌ برلین در فصل جوایز سینمایی هالیوود برنده‌ جوایز‌ جهانی از جمله بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریکا و انجمن منتقدین فیلم نیویورک و جوایز فیلم مستقل بریتانیا شده و در جوایز سالانه‌ آسیا ـ پاسیفیک نیز بهترین فیلم سال ‌2011 شناخته شد.

در مراسم دیشب اعطای جوایز فیلم اسپریت، فیلم تحسین‌شده‌ "هنرمند" طبق روال مرسوم در رویدادهای سینمایی اخیر، بیشترین تعداد جوایز را به خود اختصاص داد.

این فیلم علاوه‌ بر جایزه‌ بهترین فیلم، جایزه‌ بهترین کارگردانی را برای "میشل هازاناویچس" به همراه آورد.

"هنرمند" همچنین جایزه‌ بهترین فیلم‌برداری را گرفت و ژان دوجاردین را نیز به جایزه‌ بهترین بازیگر نقش اول مرد رساند.

"هنرمند" اگرچه در قالب سیاه‌وسفید و به صورت صامت ساخته شده است، اما در بسیاری از محافل سینمایی منتقدین را وادار به تمجید از خود کرده است.

داستان این فیلم مربوط به سال‌های ‌1927 تا ‌1932 در هالیوود است که سینمای صامت درحال افول بود و بازیگران آن دچار مشکل شدند.

فیلم "هنرمند" که در جوایز اسکار 2012 نامزد 10 جایزه است، در جشنواره‌ کن نامزد نخل طلا بود و در جشنواره‌ سن‌سباستین جایزه‌ منتخب تماشاگران را کسب کرد.

فیلم "نسل‌ها" ساخته‌ "الکساندر پاین" دیگر برنده‌ بزرگ جوایز اسپریت 2012 بود. این فیلم جایزه‌ بهترین فیلم‌نامه اصلی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت.

کریستوفر پلامر، بازیگر 82 ساله‌ نامزد اسکار برای فیلم "آغازکنندگان" جایزه‌ بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد و میشله ویلیامز برای فیلم "هفته‌ من با مرلین" بهترین بازیگر نقش اول زن معرفی شد.

کد خبر 161737
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز