همشهری آنلاین: نمایشگاه تصویرسازی، کاریکاتور و مجسمه چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور مدیر کل هنرهای تجسمی، دبیر جشنواره و جمعی از هنرمندان و علاقمندان در موزه هنر امام علی(ع) گشایش یافت.

کاریکاتور

به گزارش همشهری آنلاین، محمود شالویی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی گفت: جای خوشحالی است که هنرمندان تصویرگری برای اولین بار در جشنواره تجسمی فجر آثارشان را ارائه کرده اند و آثاری که به نمایشگاه گذاشته شده بیانگر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تصویرگران جوان است.

شالویی با تاکید بر نیاز به فضاهای نمایشگاهی گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر که همه رشته‌ها را با آثار فراوانی در بر می‌گیرد نیاز و ضرورت فضاهای نمایشگاهی را بیشتر نشان می‌دهد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی؛ دبیر رشته کاریکاتور چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر نیز گفت: بخش کاریکاتور جشنواره نسبت به قبل رشد کمی و کیفی داشته است.

در این نمایشگاه 421 اثر تصویرگری به نمایش گذاشته شده است که 217 اثر در حوزه تصویرگری کودک و نوجوان و 204 اثر تصویرگری بزرگسال و در رشته کاریکاتور نیز 186 کاریکاتور به نمایش گذاشته شده است که 115 اثر با موضوع آزاد و 41 اثر باموضوع چهره است.

در رشته کاریکاتور آثار کاریکاتوریست‌های 71 کشور گذاشته شده است که از جمله آنها می‌توان اسپانیا، پرتغال، برزیل، لهستان، کلمبیا، چین، هند، مالزی، رومانی، اروگوئه،مکزیک و ... است.

دررشته مجسمه‌سازی نیز 39 اثر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

در کاریکاتورهای چهره جشنواره تجسمی فجر کاریکاتورهایی از چهرهای سیاسی، هنری و ورزشی ایران و جهان از جمله کاریکاتورهای داریوش مهرجویی کارگردان و بازیگران فیلم "نارنجی پوش"، فیلم "یه حبه قند"، استیو جابز؛ مدیر سابق شرکت اپل، لیونل مسی، کریم باقری، زنده یاد کیومرث صابری فومنی، زنده یاد مرتضی ممیز، کمال الملک،‌ حسنی مبارک و اوباما و ... به نمایش گذاشته شده است.

در رشته تصویرگری آثاری که بر اساس داستان‌ها و اشعار از جمله شازده کوچولو، طوطی و بازرگان، مرگ سهراب و ... تصویرگری شده به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 14 اسفند ماه در موزه هنر امام علی(ع) ادامه دارد.

 

کد خبر 159563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز