همشهری آنلاین: دکتر علی لاریجانی با اشاره به رجزخوانی مفصل و پیوسته آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در تحریم‌ها علیه ایران اظهار داشت:

پس از فضاحت اخراج نظامیان آمریکایی از عراق و سرنگونی پی در پی دیکتاتورهای وابسته آمریکا در منطقه و مشکلات اقتصادی داخلی آمریکا که حتی منجر به تقلیل بودجه دفاعی آمریکا گردید، طراحی دشمن فرضی و هدف گذاری تصنعی آمریکا برای منحرف کردن افکار عمومی داخل و خارج ضرورت داشت تا چندان ظاهر ساختار رهبری کذایی آمریکا بر دنیا دچار ورشکستگی نشود.

رییس مجلس شورای اسلامی امروز - یک‌شنبه - در صحن علنی مجلس تصریح کرد: عجیب است که مسئولان آمریکایی ریشه این ورشکستگی را که در نفرت جهانی نهفته است درک نمی‌کند و از این شاخه به شاخه دیگری می‌پرند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چندی پیش عرض شد که استراتژی آمریکا در پس بحران منطقه‌ای که دامن‌گیر آنان شده است، درگیر نمودن طوایف دینی است، لذا در چند هفته اخیر چه در عراق و چه در سوریه شاهد اجرای سناریوی خائنانه آنان هستیم.

به گزارش ایسنا، لاریجانی ادامه داد: انفجارهای متعدد در مسیر عزاداران حسینی برای مراسم اربعین و انفجار در شهرک صدر بغداد بخشی از سناریوی آمریکایی است که برخی از کشورهای منطقه‌ای نیز در آن دست دارند، مخصوصا ماجراجویی در سوریه و ایجاد انفجارهای متعدد از طرفی و تحریم‌های مختلف از طرف برخی کشورهای منطقه‌ای از طریق دیگر و اعزام ناظر از جانب اتحادیه‌ی عرب حکایت از دستپاچگی آمریکا برای مساله‌سازی جدید در منطقه دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تاسف‌آور است که ایالات متحده حاضر است عنوان رهبری بدلی جهان را یدک بکشد، حتی اگر این رهبری در جهنم و همراه با نفرت شکل یابد، ولی حاضر نیست بخشی از همت خود را صرف خدمت به ملت‌ها کند.

وی افزود: به قول آدام اسمیت "‌پیرو شعار رذیلانه‌ای هستند که همه چیز برای ما و هیچ چیز برای دیگران" ، اما ملت ایران تحت تدابیر رهبر فرزانه انقلاب با وحدت و روحیه‌ی گذشت و درک یکدیگر و پرهیز از حواشی آمریکا و برخی کشورهای غربی را از این طریق بی‌مقصد آنان پشیمان خواهند نمود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: 76 سال پیش در 17 دی 1314 حادثه‌ای در ایران به صورت قانون ابلاغ و اجرا شد که گوشه‌ای از سیاست استعماری غرب در کشورهای اسلامی را نشان می‌دهد که آن اجرای قانون کشف حجاب توسط رضاخان میرپنج بود.

وی تصریح کرد: رضاخان که قبل از به قدرت رسیدن خود را فردی دیندار و پایبند به اصول مذهب معرفی کرده بود بعد از کسب قدرت ابتدا در 6 دی 1307 قانون متحد‌الشکل نمودن لباس مردم را به تصویب رساند و پس از سفر به ترکیه در سال 1313 و دیدار با آتاترک تصور نمود مشکل عقب افتادگی در نوع لباس است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عوامی و دست نشاندگی این قزاق چنان بود که با اقدامات خود این گزاره را القا نمود که اگر لباس‌ها از تن درآید و یا شکلش عوض شود، عقل‌ها افزون می‌گردد، اما ملت با راهنمایی علما و دانشمندان اسلامی در مقابل این سبک سری ایستادگی نمودند.

لاریجانی گفت: قیام مسجد گوهر شاهد حرکتی سرافرازانه از شجاعت ملت و علمای اسلامی در مقابل رواج بی‌دینی دست نشانده‌ی استعمار بود اما شش ماه پس از کشتار مسجد گوهرشاد رضاخان با قلدری و یکدندگی در 17 دی 1314 قانون کشف حجاب زنان ایران را رسما اعلام نمود.

لاریجانی اظهار داشت: ماموران رژیم، هتاکی‌ها و گستاخی‌ها به زنان مومنه و محجبه نمودند اما ریشه‌های دینی جامعه‌ی ایرانی و اتکاء مردم به نظر مراجع و علما بر بیش از نیم قرن کج‌اندیشی و مبارزه با خاندان پهلوی‌ها فائق آ‌مد.

وی اضافه کرد: زنان در انقلاب اسلامی با حفظ شئون دینی حضور چشمگیر داشته و در عرصه‌های مختلف اجتماعی، علمی و سیاسی نقشی ممتاز یافته‌اند. به طوری که مدل حضور زنان ایران در مجامع مختلف استواری اراده دینی و ایمان مذهبی را با تحرک اجتماعی همراه نمود که این امر از برکت تربیت مدرسه علمای دین حاصل شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیام مردم انقلابی استان قم در 19 دی 1356 خاطرنشان کرد: این بار نیز کج اندیشی و غرور کاذب دستگاه حکومتی پهلوی صغیر و نگارش مقاله‌ی توهین آمیز به ساحت مقدس مرجع بزرگ دینی و محبوب ملت ایران با غیرت دینی مردم قم مواجه گردید.

لاریجانی ابراز داشت: مردم انقلابی قم با حرکت دسته جمعی در خیابان‌ها و حضور در بیت مراجع تقلید اعتراض خود را به دستگاه فاسد حاکم نشان دادند. اما این حرکت توسط رژیم به خاک و خون کشیده شد، و لذا عملا حرکت مجاهدانه مردم قم، آغازگر نهضت و انقلاب اسلامی گردید و استان‌ها و شهر‌ها به تأسی جوشش مردم قم جنبش خود را آغاز نمودند و داستان اربعین‌ها روح حماسه را در ملت ایران بیدار نمود.

نماینده‌ مردم قم، خاطرنشان کرد: البته قم قهرمان به خاطر مرقد مطهر حضرت معصومه(س) و حوزه‌ی تاریخی علمیه‌ی قم و ریشه تشیع استان که از قرون اولیه‌ی اسلامی و آمدن خاندان اشعریان به قم حاصل شده است باید نقشی پیش رو در انقلاب برای خود به یادگار می‌گذاشت که خوشبختانه در صحنه‌های مجاهدت و ایستادگی در طول سال‌های پس از انقلاب شاهد این ویژگی در مردم انقلابی قم هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس از اقدامات غرورآ‌فرین نیروهای مسلح در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان تشکر می‌کند، گفت: مجلس به مسئولان اجرایی گوشزد می‌کند برای مقابله با دسائس دشمن مولفه‌های اقتصاد ملی باید مستمرا مورد توجه جدی قرار گیرد و نباید با روش‌های غیرعلمی شاهد برخی نوسانات در اقتصاد ملی باشیم که آدرس غلطی به دشمن بدهد.

لاریجانی افزود: اینک اندازه‌گیری مدیریت انقلابی در پایداری مسیر اقتصاد ملی نهفته است و به جای تغییرات در مدیریت‌ها آن هم در نزدیکی انتخابات مجلس که حداقل ایجاد سوءتفاهم می‌کند، همت خود را در حل مشکل اشتغال و گرانی صرف نمایند.

لاریجانی در پایان درگذشت والده حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور را تسلیت گفت.

کد خبر 156532
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز