رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و فلسطین و هیئت همراه که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، بعدازظهر دیروز دوشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار لاریجانی با اشاره به روابط خوب بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه گفت: دو کشور مسلمان همسایه، از روابط برادرانه و دوستانه‌ ای برخوردارند، بین آنها اشتراکات و انگیزه‌های زیادی برای گسترش مناسبات به چشم می‌خورد.

به گزارش مهر، وی در ادامه موضوع فلسطین و سرنوشت آن را یک مسئله حیاتی و حائز کمال اهمیت برای جهان اسلام دانست و با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در تغییر هویت فرهنگی و اسلامی قدس شریف و یهودی‌ سازی آن، افزود: اقدامات خباثت‌ آمیز رژیم اشغالگر قدس مبنی بر تلاش برای زدودن هویت تاریخی و اسلامی قدس شریف و هویت‌سازی یهودی برای آن در ادامه جنایات شش دهه گذشته، رویکردی نیست که برای جهان اسلام قابل اغماض باشد و اعضای پیکره اسلام باید در مقابل این سیاست صهیونیستی محکم ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: این سیاست خصمانه استعماری اقدامی مذبوحانه در جهت رهانیدن رژیم صهیونیستی از انزوا و شوک ناشی از انقلاب‌های منطقه‌ای است.

لاریجانی در همین ارتباط افزود: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم جهان اسلام نقش مهمی در روشنگری پیرامون این جنایت بزرگ تاریخی علیه تاریخ و هویت اسلامی دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به توطئه‌های جدید آمریکا در منطقه مبنی بر اختلاف‌افکنی بین کشورهای منطقه و ایجاد تزلزل در مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، هشدار داد.

در ادامه این دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و فلسطین، هدف از سفر خود را جلب حمایت گروه‌ها و سازمان‌های طرفدار مردم فلسطین در کشورهای مختلف اسلامی و گروه‌های حقوق بشری در کشورهای غیراسلامی برای کمک به مردم فلسطین عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه همواره در صف مقدم دفاع از مردم مظلوم فلسطین قرار داشته‌اند و اقدامات سیاسی و پارلمانی در جهت رهانیدن مردم فلسطین از شر ظلم و ستم رژیم صهیونیستی باید هر چه گسترده‌تر ادامه یابد.

کد خبر 155874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز